1 Laatst bewerkt door Miek (15-09-2012 18:30)

Onderwerp: Witte Ganache schift help!

Hoi allen,

na alle berichtjes te hebben bekeken die ik kon vinden over witte ganache en schiften heb ik toch nog steeds een vraag:

Is de schifting weer om te keren??

Ik heb het volgende gedaan:

250 ml slagroom aan de kook (35% vet)
witte chocolade (met cacaoboter, geen andere rare toevoegingen) in kleine stukje en daaroverheen de warme slagroom gegoten. Langzaam laten smelten, met behulp van de magnetron, want het wilde niet helemaal smelten. Daarna 2 uur de koelkast in.

Nu roer ik het door, maar ligt er een hele olielaag op..! :(
Ik moet het gebruiken voor een bruidstaart, dus alle hulp is welkom!

anders de witte ganache maar aan de kant leggen en toch met botercreme aan de slag? Hoe krijg ik het dan voorelkaar dat de witte fondant niet gaat doorschemeren? een kleurtje voor de botercreme en een wat dikkere laag fondant ofzo?

alvast bedankt voor alle hulp!!

groetjes Marieke

2

Re: Witte Ganache schift help!

:think: geen idee hoe dat komt met die olie :nooo ik lees wel eens dat schifting omgekeerd wordt door verwarming, maar weet niet of dat ook voor ganache geldt :think: 
Witte choc is erg gevoelig voor 'te warm', misschien dat het daar fout is gegaan?

Ik maak ganache altijd zoals Michelle (inspired by Michelle op youtube), nooit fout gegaan. Maar goed, daar heb je nu niks aan denk ik...

Als je bc hebt, kun je die lichtbruin kleuren, als biscuit. Dan zie je de taartlagen niet meer.
Ik zou geen dikkere laag fondant doen, da's niet zo lekker :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik breng zelf de slagroom aan de kook, zet het vuur uit, dan de stukjes chocola erbij in het pannetje en dan roeren tot het gesmolten is. Dan koelt het niet teveel af door de koude schaal en hoef je dus niet bij te verwarmen, want ik denk dat het toch in de magnetron te heet is geworden :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Dank voor jullie reacties. Heb geprobeerd de boel te redden, maar niet gelukt.. dus maar weer over op botercreme.

Groetjes!

5

Miek schreef:

Dank voor jullie reacties. Heb geprobeerd de boel te redden, maar niet gelukt.. dus maar weer over op botercreme.

Groetjes!

Heb je de verhouding van witte chocolade van 1:3 gedaan?

6

Ik kook m'n slagroom niet.... Verwarm het tot dat het bijna kookt, dan van het vuur af en de chocolade er dan pas in... Nog nooit mislukt!

Enne, je botercreme lekker lang kloppen dan wordt ie al lichter ( bijna wit) en wat dikker erop...

Sweet as sugar and everything nice

7

Ja had de verhouding 1:3 als in het filmpje van michelle.
Nou ja koken doe ik ook niey, maar tot net aan de kook. Heb het wel eerder met pure chocolade gedaan, maar dan au bain marie. Misschien maar weer over op die manier!

En ja idd! Lekker lang kloppen, daar wordt het ook lekkerder van!