1

Onderwerp: Vraagje aan koekjesfee of anderen

Hoe lang van te voren kun je koekjes maken? Ik heb een opdracht gekregen voor een 3-laagse bruidstaart, 75 cupcakes en koekjes mooi verpakt als bedankje. Echt hartstikke leuk, maar aangezien het 35 bruidsjurkjes en 35 mannenpakken zijn, wil ik zo ver mogelijk van te voren beginnen omdat een koekje nou eenmaal veel tijd in beslag neemt.

Kan ik bijvoorbeeld twee weken van te voren beginnen met het opspuiten van de koekjes en ze dan luchtdicht verpakken? Of nog langer van te voren?

Het valt mij op dat koekjes die erg knapperig waren toch zacht worden als je ze geheel met icing bespuit. Hebben jullie dat ook? Of gebruik ik te natte icing?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sharon

2

Re: Vraagje aan koekjesfee of anderen

Je kan ze ruim op voorhand maken, 4 weken of zo. IK verpak ze nooit luchtdicht omdat ze dan net zacht worden ? Ze zitten in cellofaan in een doos met tussen in bubbeltjesplastic en die doos in de kast.
En met de glazuur er pas op blijven ze zowiezo een nacht openliggen zodat alle vocht goed kan verdampen.
En de icing ook niet te vloeibaar maken, het blijft best nog een "papje" bij mij.
De cupcakes zou ik ook op voorhand maken en invriezen met hun rondje fondant er al op, zodat je alleen de afwerking nog moet doen.

3

Re: Vraagje aan koekjesfee of anderen

Bedankt voor je reactie! Daar kan ik zeer zeker wat mee!

Groetjes,

Sharon