1

Onderwerp: bloemen zijn leuk :)

hai allemaal

ben voor t eerst eens even met bloemen op draad aan t prutsen...enne.. ik vind t leuk:)
Had verwacht dat ik er t geduld niet voor zou hebben.. maar toch wel dus:)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XU8IYAD4.jpg

ik heb nu wel een paar vraagjes voor de bloemen kenners onder ons
Als ik deze lelie in een taart zou willen doen.. dan pak ikhem in met huishoudfolie of ik stop hem in een rietje..dat snap ik.Maar.. er zit nog best een flink stuk wire aan de achterkant..dan zit je best een stuk in je taart denk ik zo.. is dat niet raar?
ALs je hem bovenop je taart wil leggen.. wat doe je dan met de wire's aan de achterkant.. waar verberg je die, of verberg je ze juist niet omdat ze netjes afgewerkt zijn?

In iedergeval

bedankt voor het kijken en de feedback/commentaar

2

Re: bloemen zijn leuk :)

ben ik ook benieuwd naar, morgen ga ik beginnen met sugarflowers module dus misschien krijg ik daar een antwoord :)

Bakt graag voor anderen .....Das beter voor mijn lijn ;)...
Nu ook op facebook, zoek op taartmama.nl

3

ah.. de pme of de wilton?

ik wil pme 2 (bloemen) ook nog doen idd.. maar pas als t wat rustiger is. begreep dat je er veel huiswerk van hebt.

Ik hoop op een antwoord van je;)

4

Kun je de blaadjes niet met royal icing vast plakken op je taart, dan heb je de steun van de wires niet nodig en kun je deze boven de taart laten zweven...

5

@jet,

ik vermoed dat ik hem dan niet zo mooi open krijg als ik zonder wire zou werken.
maar bedankt voor het meedenken

6

Nee.. ik bedoel wel met wire, maar de wire niet op de taart laten rusten, maar net daar boven...

7 Laatst bewerkt door Esmaatje (15-09-2012 18:13)

sweet978 schreef:

ah.. de pme of de wilton?

ik wil pme 2 (bloemen) ook nog doen idd.. maar pas als t wat rustiger is. begreep dat je er veel huiswerk van hebt.

Ik hoop op een antwoord van je;)

Ja daar heb je veel huiswerk van  ;) Ben er nu mee bezig en doe er qua taarten eigenlijk niets naast.

En m.b.t. de vraag: we gaan op de cursus net aan de lelies beginnen. Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat je wat ziet. Werk je met tape rond je draad? Dat lijkt me er natuurlijk uitzien. Kun je er bladeren onder verwerken zodat je de draad niet ziet?

Of op een "takje" plaatsen of wat rechter op op de taart plaatsen? Hij ligt nu vrij schuin.

8

@jet
ik vind juist die stukken wire zo raar staan..
Hoe ik ze verwerk in de taar zodat het voedselveilig blijft, dat weet ik wel, maar vraag me af hoe mensen dat nou doen.
Ik kan ook geen foto vinden die vanaf bovenaf genomen is met een bloementopper :s

@Esmaatje
ik vermoedde al zoiets :)
Ik werk de uiteindes in mijn ogen netjes af. Ik heb ook nog een topic erover geopend vanmiddag, daar staat een foto van het einde. Als t goed is worden ze samengevoegd, dan kan iedereen t zien.

Bladeren.. hmzz.. je zou natuurlijk losse bladeren en bloemen over de stelen kunnen maken bedoel je?
DOe je dan niet t effect van de bloemen op draad niet teniet?

Bedankt hoor allemaal voor t meedenken

9

Misschien dat je meer info vindt op onderstaande site, zij maakt geweldige bloemen. http://petalsweet.blogspot.nl/

10 Laatst bewerkt door Esmaatje (17-09-2012 13:01)

Oh die zijn mooi!

En de bloemen zijn meestal gepositioneerd aan de zijkant en vaak  afgewerkt met blaadjes en knopjes. Dan zie je de draad ook niet.

Met een enkele bloem in het midden is je taart maar van 1 kant te bekijken, mooier is wellicht een voor en zijkant of helemaal rond? Dat zou betekenen dat je meer bloemen nodig hebt.

Of de enkele aan de zijkant plaatsen.