1

Onderwerp: The Mat

Heeft er iemand ervaring met "the Mat"? Ik kwam hem vanmiddag tegen bij een nieuwe winkel in Rotterdam Zuid (Beppie Bakgraag). Ze hebben hem in de aanbieding voor 27,50 maar voor ik hem koop wil ik graag even weten wat de rest ervan vindt.

2

Re: The Mat

Geen ervaring mee, maar ga je even melden. Je staat in de verkeerde rubriek.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

3

Als je zoekt in Taartdecoratie algemeen en Bekleden op "The AND mat" kom je diverse topics tegen.

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

dank je wel!

5 Laatst bewerkt door Tjiwy86 (15-09-2012 08:15)

Ik gebruik the Mat nog niet, maar ik ga 'm zeker kopen. Nu doe ik het met doorzichtig plastic tafelzeil en het gaat super en is natuurlijk voordelig, maar het nadeel van tafelzeil is dat het heel makkelijk over je weekblad verschuift. Siliconenmatten doen dat, als het goed is niet. Nog een nadeel van tafelzeil is dat het kreukt en je dus goed moet uitkijken dat je geen vouwen in je fondant/marsepein krijgt Dus als ik een aanbieding zie, is ie voor mij

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

6

Inmiddels ben ik de trotse bezitter van The Mat en hij werkt geweldig!
Mocht in de winkel de mat proberen, erg prettig zo weet je tenminste wat je koopt.

7

@Sophie: hoe weet je nou of je dun genoeg hebt uitgerold en of je overal even dik hebt uitgerold? Je kunt met 2 van die matten op elkaar geen ringen oid om je rolstok gebruiken....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

@SweetTooth dat is waar maar ik heb hem een keer gewoon om te kijken hoever ik kon gaan uitgerold en toen ik hem ophield kon ik er de krant bijna door lezen (groene marsepein) en er zat geen scheurtje in.
Qua dikte kan ik dat wel redelijk inschatten (al zeg ik het zelf) haha.

Wat ik vooral handig vindt is dat je de lap kunt verwijderen als hij nog niet helemaal recht ligt en opnieuw kunt aanbrengen. Pas als je zelf een beginnetje maakt laat hij los.

9 Laatst bewerkt door Esther68 (25-09-2012 16:24)

Ik heb dit een keer met tafelzeil geprobeerd maar ik vind dit 3x niks. Ik weet niet hoe het met fondant is, maar bij marsepein vind ik de onderkant van de uitgerolde lap niet mooi. Veel te glimmend en je blijft het zien. Niks voor mij dus. Ik hebeen filmpje op YouTube gezien en daar vind ik de lap ook te glimmend. Dacht eerst dat het materiaal van The Mat anders zou zijn waardoor je dus geen glimmend effect hebt.
Bij mij werkt het dikker uitrollen nog het fijnst. Dan eten ze maar niet alle marsepein op  ;)