1

Onderwerp: cupcakes bewaren

Ik heb gisteravond 50 cupcakes gebakken voor een opdracht die zaterdagochtend klaar moet zijn. Vannavond ga ik de biscuits bakken voor de bijbehorende taart en dit alles wordt vrijdagmiddag/-avond verder gevuld, bekleed en gedecoreerd.
Ik heb nu de cc's in een taartdoos zitten, maar twijfel of ik ze niet beter in een curverdoos kan doen i.v.m. de versheid. Aan de andere kant wil ik liever geen loslatende papiertjes, wat je soms krijgt als je iets luchtdicht verpakt.
Wat zouden jullie doen?

Dat is toch een TAART waard!

2

Re: cupcakes bewaren

Ik kijk even mee, ben ook wel benieuwd :)

3

gewoon in doos laten en op koele plek zetten zou ik doen...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

4

woensdag gemaakt voor zaterdag?
zijn ze niet echt vers meer  :(
ik maak het liefst vers maar als niet anders kan dan de vriezer in!
vanaf woensdag tot zaterdag vind ik wel erg lang
kan je ze niet alsnog even de vriezer in doen?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Ik maak ze altijd de avond van tevoren, ben altijd bang dat het niet vers meer smaakt.

Ik doe ze dan meestal in een cupcakes doos van HoM en dat gaat prima. Vooral niet luchtdicht bewaren, gaat ten kosten van de smaak en ze worden vochtig (waardoor papiertjes loslaten).

Heb geen ervaring met invriezen, omdat ik altijd kort van tevoren bak.

6 Laatst bewerkt door @ppeltje (13-09-2012 20:56)

Helaas geen plek voor 50 cc in mijn vriezer, anders had ik dat wel gedaan.  ;) En de taart is ook voor 45 personen, dus op 1 avond bakken gaat hem niet worden.  :nooo
Ik laat ze dus toch maar in de doos zitten en doe er wel wat huishoudfolie overheen.
't is cake hè en geen biscuit, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Dat is toch een TAART waard!

7

oei, ik vind ze na zo lang echt niet lekker meer... anders misschien gedeelte in je eigen vriezer, evt gedeelte bij vrienden/familie/buren?

8

idd invriezen, cake wordt echt niet lekkerder na zon tijd en cupcakes zijn klein dus drogen sneller uit