Onderwerp: Afscheid-taartje (die niet volgens plan verliep)
Een taartje ter gelegenheid van het afscheid van de concierge van de school van mijn dochter. De goede man is 71 jaar en ging nu toch echt met pensioen.
Ik had een geweldig plan in mijn hoofd: marblizing! Zo heb je al snel een heel indrukwekkend taartje. Ik wilde dat graag in chocofondant en marsepein. Paar mooie funky-letters erop in een sterk afwijkende kleur en klaar.
Dus ik die rol gemaakt, taartje bekleed, "pareltjes" van chocofondant gemaakt en heel stijlvol eromheen gelegd en taartje in de vriezer gezet.
Volgende dag maakte ik alvast de letters van rode marsepein.
De avond voor de dag van het feest het taartje uit de vriezer gehaald.
So far so good...
De volgende ochtend, de dag van het feest, voor we naar school gingen, ik de letters erop plakken... Maar Caatje had weer eens niet goed nagedacht...
Want de tekst "dag meneer theo" uit de funky-tappits paste niet in de rondte bovenop een taartje van 15 cm
. Sjips... wat nu...
De letters dus aan de zijkant in de rondte... maar daardoor bleef de taart aan de bovenkant leeg 
Hij is dus onbedoeld wel
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep
Ik moet wel lachen om je verhaal hoor, dat zou mij dus ook kunnen gebeuren. Hij is inderdaad wel een beetje simpel, maar wel heel strak en mooi gemarmerd
. Misschien had je "dag" wel boven op de taart kunnen leggen, dan was die niet zo leeg geweest (maar ja, daar heb je nu niets meer aan
).