1

Onderwerp: Vraag over de snijschema's mbt uitleg naar je klant

Even een vraagje. Ik heb de taartensnijschema's goed bestudeerd.
Ik moet voor het eerst een opdracht voor een vreemde maken.
De vraag is een Bumba taart voor 25 personen, de rest mag ik zelf verzinnen!

Volgens het taartenschema moet ik een 32cm ronde taartvorm gebruiken (27 stukjes) als ik 1 taart wil maken.

1. Wat ik mij afvraag met het snijden. Hoe leggen jullie je klanten uit hoe ze het moeten snijden. Persoonlijk vind ik het nl raar dat je eerst 9 grote stukken moet snijden, daar de puntjes van afhalen en de rest weer door de helft moet snijden. Zien je taartstukjes er dan niet vreemd uit?

2. Wat raden jullie aan om te doen? (1 taart of toch stapelen bijv.)

Ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt!!

Re: Vraag over de snijschema's mbt uitleg naar je klant

Bij deze manier van snijden gaat men er doorgaans van uit dat er nog een kleinere taart bovenop staat.
Je snijdt dan eerst de uitstekende rand van de onderste taart in stukjes tot aan de rand van de bovenste taart. Wat er dan overblijft snij je vervolgens in puntjes.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

ik laat het aan henzelf over :) 
Er zijn mensen die snijden plakjes van de taart, er zijn er die lange smalle punten snijden, dusss....

Voor Bumba wordt vaak een stapel gebruikt, waarbij de bovenste taart een tent is.
Voordeel hiervan is ook dat het makkelijker snijdt dan zo'n grote taart ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (13-09-2012 12:22)

ik denk dat je het schema verkeerd interpreteert lindy.

zoals suuz zegt bij een stapeltaart

wat je bij een enkele taart doet is eerst een ring snijden in het midden. dan snijd je de plakjes uit, tussen de buitenkant van de taart, tot aan de gesneden ring.
wat je dan overhoudt is gewoon een kleiner 'taartje' die je vervolgens gewoon in puntjes snijdt. snap je?

(en ik geef net als Carien de instructies eigenlijk niet mee)

I never met a calorie I didn't like....

5

Tnx voor jullie reactie! Vandaar het snijschema, ik vond het al een beetje vreemd.

Ik wilde eigenlijk niet zo'n tent er op doen omdat het zo voor de hand liggend is. En omdat het de klant niet uit maakt wat ik doe, moet ik zelf even kijken wat het makkelijkst is voor 25 personen qua hoeveel taarten.

Maar als ik het goed begrijp is het moeilijk in 1 taart te verwerken (ivm snijden). Ik ga mijn hersens nogmaals even kraken! :D

Wat komt het meeste voor als mensen om een taart voor 25 personen vragen? toch meerdere taarten?

6

taartenprinsesje schreef:

ik denk dat je het schema verkeerd interpreteert lindy.

zoals suuz zegt bij een stapeltaart

wat je bij een enkele taart doet is eerst een ring snijden in het midden. dan snijd je de plakjes uit, tussen de buitenkant van de taart, tot aan de gesneden ring.
wat je dan overhoudt is gewoon een kleiner 'taartje' die je vervolgens gewoon in puntjes snijdt. snap je?

(en ik geef net als Carien de instructies eigenlijk niet mee)

Ja zo begrijp ik het idd, maar vraag mij af of mensen dat doen. Je bent toch zelf snel geneigd als 'leek' denk ik om gewoon puntjes te snijden (iig zo doe ik het zelf wel altijd). Maar als ik er langer over nadenk is 1 taart voor 25 personen dan niet echt handig.

Lindy schreef:

Maar als ik het goed begrijp is het moeilijk in 1 taart te verwerken (ivm snijden). Ik ga mijn hersens nogmaals even kraken! :D

nee, het is helemaal niet moeilijk hoor, het snijdt juist makkelijker dan allemaal hele smalle puntjes.

je zou het mee kunnen geven als suggestie, maar daar hoeven ze zich niet aan te houden.
maar daar hoef jij je toch ook niet druk over te maken hoe ze het snijden?
jij weet dat er genoeg is voor iedereen, dat is toch voldoende?

I never met a calorie I didn't like....

8

taartenprinsesje schreef:
Lindy schreef:

nee, het is helemaal niet moeilijk hoor, het snijdt juist makkelijker dan allemaal hele smalle puntjes.

je zou het mee kunnen geven als suggestie, maar daar hoeven ze zich niet aan te houden.
maar daar hoef jij je toch ook niet druk over te maken hoe ze het snijden?
jij weet dat er genoeg is voor iedereen, dat is toch voldoende?

Daar heb je idd gelijk in! Het is voor mij even uitzoeken wat makkelijk is en ik wil mn klant niet teleurstellen als ze het 'verkeerd'  snijden en dan te weinig hebben. (miss beetje te over nagedacht :o )

9

Ik geef eigenlijk nooit een snijschema mee.
Wel zeg ik er altijd bij dat ze kleine stukjes moeten snijden omdat het heel machtig eten is en dat ze dan meer moeten denken aan 'plakjes cake' dan aan 'appeltaartpunten'.
Ze kunnen beter terug komen voor een 2e stukje, dan dat de klanten heel veel weg moeten gooien omdat ze het niet op kunnen.
Misschien kun je hier wat mee.

Dat is toch een TAART waard!

10

Ik heb een keer voor een collega een wat grotere taart gemaakt (Ø28cm) en toen heb ik haar inderdaad wel een blaadje met snijschema meegegeven. Gewoon gezegd: je hoeft het niet te doen, maar op deze manier kun je de taart mooi eerlijk verdelen, zonder dat je van die hele wankele puntjes krijgt.

Ik heb het later bij haar nagevraagd en zij heeft het schema inderdaad gebruikt, en vond het erg handig.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

11

tnx! ik zit nu te denken aan een 28 cm met een 15 cm er op, die twee bakvormen heb ik al in huis :) ook 27 stukjes