1

Onderwerp: Marsepein/fondant.. Help me out!

Hallo,

Wat raden jullie me aan om een taart mee te bekleden en van welke merk? Mijn ervaring met fondant op cupcakes is dat het snel hard wordt, is dat ook het geval met taarten?

Ik hoorde namelijk dat dat niet zo is door de botercreme..

Ik heb vaker gelezen dat fondant van Zeelandia en marsepein van Bakels wordt aangeraden, waar kan ik deze op een webshop bestellen?

En wat betreft decoratie op taarten kan ik dan beter marsepein gebruiken als fondant hard wordt? Oh ja, voor een taart van 26 cm heb ik daar 500 gr marsepein of fondant voor nodig?

Help me out..

2

Re: Marsepein/fondant.. Help me out!

Ik vind zelf niet dat fondant echt hard wordt op een taart. De buitenlaag een beetje harder, als bij een roze koek.

Welk merk je moet gebruiken? Tja, smaken verschillen. Dus dat is echt een kwestie van uitproberen.
Zelf vind ik (om dit moment  ;) ) marsefond er prettig en lekker: een mengsel van fondant en marsepein.

500 gram is voor een 26 cm is niet erg veel, maar ik weet niet hoe hoog je taarten zijn? Bij een hoogte van 7cm of meer zou ik zeker wat meer fondant gebruiken.  :Y

Bij sommige decoratie is het juist prettig dat deze hard wordt: het zorgt ervoor dat de blaadjes van bloemetjes mooi omhoog blijven staan en je vlinder mooi uithardt enz. enz.

Oh enne... volgens mij moet het zijn de marsepein van Zeelandia en de fondant van Bakels  ;)

Kun je hier wat mee?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik kan hier iig wel wat mee, bedankt!  :)

4

@Sonj; Thanks, het kan best dat ik het verkeerd heb hoor!

Is 750 gram beter? Van de overige deel kan ik uitstekers in steken en etc.

Thanks! :)

5

Faar_ schreef:

@Sonj; Thanks, het kan best dat ik het verkeerd heb hoor!

Is 750 gram beter? Van de overige deel kan ik uitstekers in steken en etc.

Thanks! :)

:Y Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Danke!