1

Onderwerp: Tekst spuiten op ganachetaart

Het onderwerp geeft het al aan: ik heb tips nodig om een tekst te spuiten op een met ganache overgoten taart.
Waar doe ik het het beste mee, en op welke manier?
Ik heb niet echt een vaste hand (ahum, understatement), en voor marsepein/fondant heb je dan het trucje om eerst een soort van 'sjabloontje'/afdrukje in/op je taart te maken, wat je met je spuitspul kunt volgen, maar op ganache lijkt me dat niet handig...

2

Re: Tekst spuiten op ganachetaart

uit de hand spuiten meteen cornetje gevuld met chocolade
zit niets anders op dan flink te oefenen

of de letters van fondant op de taart doen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Als je ganache is uitgehard kun je er ook prima een sjabloomtje in maken hoor, vetvrij papiertje er voorzichtig opleggen, met een satehprikker of scibertool voorzichtig de tekstovertrekken, dan papier eraf en je sjabloontje volgen. Zelf spuit ik altijd met een spuitzakje, ik kan het niet zo worden met cornetjes. Als je geen spuitzak hebt werkt een diepvrieszakje waar je een piepklein puntje af knipt ook prima.

Succes!

Groetjes Petra

4

Petuut schreef:

...en voor marsepein/fondant heb je dan het trucje om eerst een soort van 'sjabloontje'/afdrukje in/op je taart te maken, wat je met je spuitspul kunt volgen, maar op ganache lijkt me dat niet handig...

heb ik met deze taart wel gedaan hoor en ging eigenlijk wel heel goed.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=137369

Je ganache laten opstijven tot goed stevig en dan het sjabloontje er voorzichtig in drukken.