26

Re: Eerste bruisdstaart..

Taartengarage schreef:

hoi,

mag ik je vragen hoe je de 5 lagen heb gestapeld? wat heb je ertussengedaan? houten stokjes? of rietjes?
ik moet zelf 4 of 5 lagen stapelen en ben erg benieuwd!

het moet natuurlijk wel allemaal recht blijven staan.

ik vind ze trouwens erg mooi, en strak!

In de onderste 2 lagen van 30 3n 25 cm heb ik die dikke plastic dowel rods van wilton gedaan en in de 20 en 15 cm houten dunne dowels. Liefst had ik daar ook de plastic dunne dowels gebruikt maar die hadden ze niet en die houten had ik nog thuis..
En dan tussen iedere laag een cake board.

27

Lotte2608 schreef:

Mooie taarten  :)

Maar was er niet veel te veel taart? Ik heb uitgerekend voor 150 personen een 4 laags taart en 2 maal 2 laags.

Hoe ik het heb berekend, aan de hand van een schema hier op het forum, zijn die 2 kleine van 25 en 20 cm ieder voor 30 personen, samen dus 60 en die grote is 30-25-20-15-10 en die is voor 61 personen, samen dan dus 121.
Ik weet wel dat als ik vaker zo'n bestellingen krijg dat ik er dan een laag van 35 cm onder zou doen want dan zit je al aan 90 personen. Maar goed die heb ik niet en wilde m niet alleen voor deze opdracht gaan kopen want zo vaak gebruik je zo'n grote vorm natuurlijk niet...

28

ramona 1971 schreef:

Super
is wel lef hebben om als eerste bruidstaart voor zwart wit te kiezen.

je zult wel een grote ijskast hebben anders gaat dit heel erg fout denk ik.

Ik heb de grote taart sowieso in 2 delen naar de locatie gebracht en m daar opgebouwd.

29

Eén woord: WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!

30

Heel erg mooi!!!