1

Onderwerp: welke taartdoos?

Hallo.
ik wil voor vrijdag een taart gaan maken en die wil ik vandaag gaan maken i.v.m tijdgebrek. nou wil ik hem dus invriezen (met vulling wat in vriezer kan) maar is alleen een pendaalemmerzak goed of moet je perse ook een taartdoos gebruiken? Zoja, welke? Een kartonnen of kun je ook een plastic taartbewaardoos gebruiken en daar dan een pendaalemmerzak omheen doen? Heb namelijk wel zn plastic taart bewaardoos....
Alvast bedankt!  :)

2

Re: welke taartdoos?

ik zou er wel een doos omdoen (ivm plakken van de zak tegen de taart).
Plastic doos kan misschien wel, maar die moet je dan bij het ontdooien wel open zetten, anders kan de condens niet weg en smelt je fondant :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik zou niet voor plastic kiezen ivm smelten. Invriezen is geen probllem in plastic maar inderdaad het ontdooien. Denk dat het in een kartonnen beter gaat. Wel platic zak om de doos en 24 uur van tevoren zonder plastic zak in koelkast zetten.
Plastic zak om plastic doos heeft volgens mij weinig zin....

4

Oke bedankt! Nou voor de zekerheid doe ik wel gewoon een plastic zak er omheen en 24 uur van te voren ZONDER deksel in de koelkast :)

5

Geen idee namelijk waar ik nu een kartonnen taartdoos kan krijgen... :s

6 Laatst bewerkt door Carien (10-09-2012 09:09)

:think: ligt eraan waar je woont natuurlijk...
Je kunt een oproepje doen hier op het forum. Misschien is er een medebakster in de buurt die een doos voor je heeft :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl