1

Onderwerp: wie weet raad?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een antwoord, en gedeeltelijk heb ik hm gevonden, maar nog niet helemaal.....

Op dierendag van dit jaar, wordt er een project  bij ons op school onthuld. Hiervoor wordt een officiële gedeelte voor genodigden  ingepland, en mag ik 50 cc verzorgen. Dit gaat me qua tijdsplanning wel lukken.

Maar............ voor dit project heeft de school een budget gekregen en hiervoor is een ontzettend leuk plan in de planning, én áls er een stukje budget overblijft mag ik ook voor alle leerlingen cc maken. Dat zou betekenen dat er 200 cc bijkomen.

Wie kan mij een globale tijdsplanning vertellen; ik werk ma-, di-, wo-, do-ochtend en dinsdagmiddag en heb geen grote diepvries. De cc krijgen allemaal dierensnoetjes (simpele, platte versie)

Alvast ontzettend bedankt!

2

Re: wie weet raad?

Daar ben je dik een hele dag mee bezig, hoeveel cupcakes kun je tegelijk bakken?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3 Laatst bewerkt door mamol (10-09-2012 07:07)

ik heb een siliconen bakvorm en een metalen, (voorkeur gaat uit naar de laatste) , ieder 12 cc

weet niet of het zinvol is om 2 lagen te bakken, nog nooit gedaan, omdat ik bang was dat 1 plaat niet goed zou lukken......

als je maar 1 tray hebt is het echt onbegonnen werk...

250cc/12= 21x bakken x25 min = 525 min /60=bijna 9 uur continu bakken :s

je moet dus minimaal 1 extra tray kopen, en misschien wel 3, zodat je per 2 kan bakken, en klaar zetten, zodat je meteen kan doorschuiven

de versiering kan je wel van te voren maken

I never met a calorie I didn't like....

5 Laatst bewerkt door ireen123 (10-09-2012 08:37)

Tray cc bakken bij mij maar zo'n 18-20 min hoor. ( scheelt weer )

Maar idd je moet kunnen voorbereiden, dus minimaal aantal is 2 tray.
1 in de oven en alvast 1 vullen.

Met 2 gelijk bakken is afhankelijk van je oven capaciteit, of je op meerdere niveau's gelijk kunt bakken ( even checken), en dan nog moet je soms omruilen.
Dan heb je al 4 trays nodig, zoals taartenprinsje ook aangeeft.

Kun je niet met iemand samenwerken die ook een oven heeft?

Het blijft veel, om vers af te leveren

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

6

Jammer dat je niet in kan vriezen. Kun je niet bij familie/vrienden invriezen? De snoetjes kun je iig wel al van tevoren maken.
Mij is ook eens gevraagd om 325 cc's voor de school van mijn zoon te maken. Ik had hetzelfde probleem. Heb de school dus voorgesteld om mini cc's te maken. Voordeel is dat je er 24 tegelijk bakt en ik deze wel in kon vriezen omdat ze natuurlijk kleiner zijn. Vond de school goed. Het ging uiteindelijk om een extra traktatie en de kosten waren natuurlijk ook een stuk lager  ;)

7

funcakes cupcakemix heeft idd 18 minuten als richtlijn, dus 3 platen per uur, ik zou dinsdagavond en woensdagmiddag kunnen bakken en dan woensdagmiddag en avond de snoetjes  plakken, deze zou ik dan maandagmiddag en avond moeten maken..... toch.....

Ik ga dadelijk toch naar de Action, neem ik gelijk een extra plaat mee (moet verf halen voor mn nieuwe cc-standaard, heb de buurman aan het werk gezet hihi)

8

ik moet voor Burendag 22 sept. ook 250 stuks cupcakes bakken, en dacht zelf dat ik dit vrijdag wel de hele dag kan gaan doen. Want de cupcakes zijn zowieso een paar dagen in een plastic bakje wel houdbaar.

Dus als je ze maar goed luchtdicht verpakt, kun je ze zowieso 3 dagen bewaren en blijven ze nog lekker ook :)

9

en dan zonder versiering?

10

chan1985 schreef:

ik moet voor Burendag 22 sept. ook 250 stuks cupcakes bakken, en dacht zelf dat ik dit vrijdag wel de hele dag kan gaan doen. Want de cupcakes zijn zowieso een paar dagen in een plastic bakje wel houdbaar.

Dus als je ze maar goed luchtdicht verpakt, kun je ze zowieso 3 dagen bewaren en blijven ze nog lekker ook :)

Ja en je papiertjes laten los, en 3 dagen oud :nooo

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

11

ireen123 schreef:
chan1985 schreef:

Ja en je papiertjes laten los, en 3 dagen oud :nooo

Klopt....al heb ik sinds ik de HoM geen loslatende papiertjes meer gehad, maar weet niet hoe dit na 3 dagen zou zijn omdat ik ze dus niet maak zolang van tevoren (behalve dan wanneer ik invries... ;) )

ik heb een hete lucht oven en gebruik de wilton platen en zet er steeds 2 per keer in de oven. ik heb in totaal 4 platen (2 in de oven en 2 om alvast klaar te zetten). als ik er 280 maak voor bso-workshops dan bak ik 2 dagen van te voren de laatste. ik heb zelf een keer een proefje gedaan en de cc blijven ongeveer 4 dagen vers (onder huishoudfolie, in een kartonnen doos).

misschien kun je er wat mee.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

13

De cupcakes in een kartonnen taartdoos bewaren, en niet in een luchtdichte doos..  luchtdicht houdt ook in dat het vocht opgesloten wordt.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

14

@bommeltje, ben hiervoor al aan het informeren bij de plaatselijke bakker, heeft [wss] mooie grote taartdozen, thx anyway

15

ik zou de cupcakes van tevoren maken en toch proberen in te vriezen bij iemand (buren, ouders?). dan kun je steeds wat bakken. als je niet genoeg dozen hebt om ze in te doen, kun je ze ook voorzichtig in een pedaalemmerzak doen.
de marsepeinen versiering kun je al lang van tevoren maken en bewaren onder plastic folie en er na het ontdooien op doen.
succes!

16

Gister kwam mn buurman mijn standaard brengen, ben er superblij mee! Gisteravond gelijk begonnen met schilderen (en daar heb ik zo'n pesthekel aan :| ), maar des te eerder is ie klaar! :)