Onderwerp: Behoorlijk lange parade...
Alvast bij deze mijn excuses voor deze lange parade. Ik zit deze site altijd via mijn smartphone te bekijken en dan kan je dus geen foto's plaatsen.. Dus bij deze komen alle taarten van een half jaar lang erop te staan.. Ik ben nog een amateur, dus ik weet ook dat er overal wel wat foutjes in zitten, maar ja.. Dat hoort er nou eenmaal bij! 

Mijn allereerste taartje: gemaakt tijdens de cursus, waarna de verslaving overigens is begonnen
Het was een taartje voor een babyshower die ik voor mijn schoonzusje gaf. Uiteraard wisten we het geslacht nog niet..
. Gevuld met banketbakkersroom, jam en slagroom.

Samen met m'n schoonmoeder 3 taartjes gemaakt voor een grote bijeenkomst van familie met Pasen. Wederom gevuld met banketbakkersroom, jam en slagroom.

Voor de verjaardag van m'n schoonmoeder, alweer dezelfde vulling

Mijn schoonzusje wilde een taart voor haar verjaardag en is helemaal gek van Blond, dus even wat verder gedacht dan het standaard vlindertje en bloempje... Ze was er heel erg blij mee!!

Met een bedrijfsuitje gingen we taarten maken... Haha, ik vond het niet erg, blijf het toch leuk vinden om te doen! Deze was overigens alleen maar gevuld met jam.. Naar mijn mening erg saai en smakeloos.

Voor m'n schoonvader een taart gemaakt met een strik erop...
Alleen vergeten om de taart op de foto te zetten
En voor het eerst dus met fondant aan de slag gegaan.. Maar hier ziet het er heel mooi uit, het eindresultaat was een ramp... Ik was veel te snel gegaan en had de rusttijden in de wind geslagen... Het gevolg.. Ik haalde hem een week later uit de verpakking... Helemaal kapot en gebroken aan alle kanten. Was niet meer te fixen, maar evensgoed nog lekker. Daarna hoorde ik ook pas van het fenomeen "tylose"

Mijn schoonzusje was inmiddels bevallen van een prachtige meid. Een maand later besloten ze om dit kleine meisje te laten dopen en samen met mijn schoonmoeder (de trotse oma) kreeg ik de trotse taak om hier taarten voor te maken. Ik wilde dit keer eens proberen om te boetseren. Voor de zekerheid had ik een mold gekocht van Karen Davies maar na veel geploeter vond ik mijn eigen baby toch ook wel redelijk gelukt, dus hup... Terug naar de winkel ermee.. 

Mijn pleegzus vroeg of ik een taart voor haar verjaardag wilde maken. Ach ja... Elke reden om een taart te maken is een goede reden! Haha
Een 3d taart in de vorm van een tasje stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Dus bij deze.... Hij was niet zo mooi als dat ik bedacht had maar goed.. Ik had voor het eerst zelf mijn kapsel gebakken (haalde dat voorheen lekker makkelijk bij de bakker) En gevuld met banketbakkersroom en bastognebotercreme. Op de taart staat trouwens - voor de geïnteresseerden - "Melkam Lidet Saron", wat "Hartelijk gefeliciteerd Saron" betekent (hoop ik
)

En jaja... Ook mijn dochter is alweer bijna jarig, ze word 3 jaar! Ze wilde heel graag een Woezel en Pip taart, dus was alvast met kleine dingetjes begonnen. Ik wil een vierkante stapeltaart, 2 hoog, gaan maken. Ik wil er ook een regenboogcake van maken, dat oogt zo vrolijk! Maar hier alvast de poppetjes voor OP de taart.

De laatste, eerlijk waar... Alvast voor de juffen van mijn dochter op de psz een taart gemaakt. Ik zag in de Mjam een juwelendoos en dacht.. Ach, dat kan toch ook een bonbondoosje worden? Dit is trouwens een regenboogcake en afgesmeerd met ice frosting...
Reacties zijn altijd welkom...