1

Onderwerp: Hoe biscuit bewaren buiten de koeling

mijn schema: witte mmf staat al klaar. Vandaag wil ik roosjes maken en morgen bailey's vulling en biscuit maken. Zondag vullen en decoreren en maandag aansnijden en genieten van mijn taart  :P

Nu heb ik niet zo een grote vriezer dus kan ik mijn biscuit niet in de vriezer bewaren. Ik vroeg me af of het mogelijk is het biscuit in een afgekoelde oven (in een zak) te bewaren. Weten jullie misschien ook hoelang je een biscuit zo buiten de koeling kan bewaren? Hoelang na het aansnijden kan ik de taart nog in de koeling bewaren.

Zoveel vragen alleen omdat het pas mijn 2e taart is  :Y

2

Re: Hoe biscuit bewaren buiten de koeling

Ik neem aan dat je misschien zaterdag geen tijd hebt om het biscuit te bakken ?

In dat geval zou ik pas vrijdagavond het biscuit bakken en dan na het afkoelen in een gesloten pedaalemmerzak bewaren.

En als de vulling niet op basis is van room, dan deze ook vrijdagavond maken, als het zaterdag of zondag écht niet lukt.

Zelf zou ik er voor kiezen om zaterdagavond het biscuit te bakken en zondag de vulling te maken en de taart af te maken. 

Want het scheelt een stuk als je de decoraties al klaar hebt liggen.

Omdat je de vulling al veel eerder hebt gemaakt, zou ik de taart niet al te lang meer bewaren na het aansnijden; hooguit nog 1 dag.

Succes !!!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Blijft het buscuit , als ik het vrijdagavond naak, dan wel goed tot en met zondag? ( buiten de koeling)  :think:

4

Ja, dat blijft wel wat langer goed, hoor.
Je kan je beter 'zorgen' maken over de vulling, denk ik :think:

Maar ik deed het zelf in het begin echt altijd de dag van te voren bakken en nadat we een diepvriezer hadden aangeschaft, meestal een week van te voren bakken, af laten koelen en invriezen.

Dat werkt voor mij het beste :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Ja hoor, goed inpakken in plastic tegen het uitdrogen. Als hij toch te droog lijkt te zijn geworden, beetje sap of likeur erover sprenkelen voordat je vult (druppels maar hoor, geen scheuten).

Tieneke

6 Laatst bewerkt door Angel24 (06-09-2012 22:21)

Thanks, als ik meer vragen heb dan post ik het zeker hier  :+