1

Onderwerp: Bloemvorm bekleden

Goedemorgen allemaal,

Mijn kleine vent word deze zondag 2 jaar. Nu was ik van plan om een teletubbie taart te maken.

Als basis een bloemvorm, en daarop een kleine bol voor het huisje.

Maar nu is mijn vraag;
Hoe bekleed ik een bloemvorm met fondant???
En wat voor mix moet ik doen?
Qua hoeveelheid dan he?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Kyra
en een mooie zonnige dag!

2

Re: Bloemvorm bekleden

gewoon :)  een bloemvorm is als een ronde, maar dan met een paar 'deukjes'  ;)

De hoeveelheid mix en fondant enz voor een bloem 20 is dezelfde als voor een ronde 20 (of een hart 20).
Het bekleden gaat heel simpel, gewoon de lijnen volgen en evt met een smoother duidelijk de 'deuken' maken.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik kan de vorm even niet vinden in de webshop, maar wel het recept.
Het gaat om de Daisy vorm

Groetjes

4

oh....  :)

dan de vorm tot de rand vullen met water en kijken in dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

5

Oke dat is duidelijk bedankt!

Nu nog met mn fondant, want zoals je net beschreef gaat t hem niet worden bij mij vrees ik haha

6

De taart voorzichtig afsmeren met botercreme, niet te dik want dan ben je je mooie scherpe lijnen kwijt

Fondant uitrollen, net iets groter dan de taart.. Niet te dik omdat het dan lastig wordt om de 3D vorm er goed in tekrijgen

Leg de fondant over de taart, en begin rustig met je vingers het fondant in alle plooien en hoeken te strijken, als het helemaal strak zit, met een tooltje de 'lijnen' voorzichtig natrekken, pas daarmee op dat je niet door de fondant heen prikt/duwt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

@ Bommeltje;

Dank je wel  :thumb:
Ik ga er maar mn best op doen.
Kan ik er morgen al mee beginnen?
De taart is voor zondag.
Ik ga hem vullen met Banketbakkersroom

Groetjes Kyra

8

Ja, banketbakkers room blijft 3 a 4 dagen goed als je het in de koeling houdt.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

9

@ Annette52;

Mooi dan ga ik er morgen maar mee beginnen.
Lukt het me niet dan heb ik nog zat tijd om hem op een andere vorm te doen  :D

Ik zal een foto plaatsten van het eindresultaat bij de Parade.

Bedankt voor alle tips!

10

Annette52 schreef:

Ja, banketbakkers room blijft 3 a 4 dagen goed als je het in de koeling houdt.

Ik zou bbr niet 4 dagen laten staan maar zo vers mogelijk verwerken, vooral als t voor kinderen en bejaarden is.

11

Ja het is voor mijn zoontje, zondag.
Maar als ik dan morgen begin is dat toch geen probleem?

12

Ik zou m zaterdag pas vullen eigenlijk

13

ja dat wil ik wel, maar ik maak voor het eerst de bloemvorm  :rolleyes:

ben dus een beetje bang dat hij mislukt, en dan heb ik nog tijd voor een andere  :Y

14

kan prima hoor; ik maak ook wel slagroomvullingen op vrijdag die dan zondag gegeten worden :Y  Kwestie van goed koelen :)

15

Dan bak je er toch sowieso 2? Ik snap eigenlijk niet waarom jullie zo laks met vwa richtlijnen zijn, bakkerijen moeten na elke werkdag hun slagroom en bbr gebak wegdoen. Als je voor anderen en risicogroepen bakt kan je beter t zo kort mogelijk vantevoren maken.

16

Ja mijn koelkast staat wel goed koud.
Eigenlijk op zn koudste dus zal wel goed komen toch?
En anders zijn de winkels hier open op zondag, als alles op het laatste moment mislukt haal ik wel een slagroomtaart bij de AH haha.

Als ik mijn taart alleen in de doos bewaar in de koelkast is het goed toch?

17

@ etmc;

Ik ben niet laks! Ik wil vooral dat het mooi en lekker is.
Maar als mijn hele taart mislukt en ik heb geen tijd om een andere te maken dan baal ik als een stekker!

Dat is toch ook logisch?
Niet iedereen kan een mooie taart maken in 2 uur hoor!

18

ach, we hebben het er al vaker over gehad....
taart van de bakker, de Hema, de vlaaiendinges etc, die worden echt niet op dezelfde dag gebakken, opgespoten en verkocht hoor :nooo

Zeker niet laks :nooo , maar het kan gewoon :Y  Voor onszelf  al zo vaak gedaan (deze taart is ook niet voor derden begrijp ik), die kun je rustig nog maandag of dinsdag eten hoor, krijg je niks van. Als je maar schoon werkt.

Overigens, koelkast op z'n koudst,  :think: da's wel wat erg koud voor taart hoor, gaatie zo zweten als je 'm eruit haalt. Ik heb het geluk dat ik een aparte koelkast heb, die staat op een graad of 6-7 :Y

19

Ja ik heb zo'n temperatuur ding in mn koelkast. Zolang er een  :)  staat is het goed, als het niet goed is ( dus te warm of te koud) zie je  :(  haha. Is wel grappig.

En ja de taart is voor mijn eigen zoon, hij word 2 jaar.

Nog even een andere vraag, ik heb al op het forum gekeken maar misschien kijk ik niet goed.
Gras spuiten?.....met botercreme?
Of kan het ook met iets anders gespoten worden?
Hou niet zo van botercreme.

Ik heb niet veel apperaten. Moet het nog even doen met spuitzakken en mondstukjes ervan.  :s

20

En ik snap dat je je taart gewoon mooi wilt maar kan je m dan niet beter met creme vullen dat is wat veiliger, dan kan je er morgen aan beginnen zonder risico's. je kan een bbr taart ook niet 4 uur op je aanrecht laten om te versieren..

En 7 graden is te warm voor slagroom en roomvullingen. Eigenlijk sowieso te warm voor n koelkast.

Taarten bij de bakker worden die ochtend gemaakt, Hema die nacht (heb klasgenoten gehad die daar nachtdiensten met 15000 tompoezen gehad hebben) van de multivlaai weet ik niks, supermarkten hebben ook bakkerijen die 's ochtends bakken of ze vriezen de boel in of gebruiken conserveringsmiddelen.

21

....

je kunt gras ook maken met een (schone) knoflookpers :Y

22

Alleen heb ik geen knoflookpers.
Kan er wel een kopen.

En doe ik dat dan ook gewoon met botercreme?
Of met wat anders?

23

:D solly; knoflookpers met fondant of met marsepein, krijg je zoiets http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=205403

je kunt ook gras spuiten met bc; daar heb je een speciaal tuutje voor, weet zo even niet welke :nooo  Je kunt natuurlijk ook met een kleine opening sprietje voor sprietje spuiten..... :s

24

knoflookpers met fondant denk ik....

Trouwens, over bekleden: voor moeilijke vormen (ik vind bijvoorbeeld extra hoge vormen ook moeilijk, en bloemen ook...) doe ik altijd 50% marsepein, 50% fondant (marsefond)... blijft flexibel, maar scheurt wat minder snel dan fondant (ook als je t dun uitrolt!)...

Succes!!

25

Anders probeer ik het wel met tip nummer 021 open star
Dan krijg je hetzelfde idee als op de voetbaltaart (hoop ik)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/idee … 8_355.html