1

Onderwerp: tips bruidstaart 120 personen?

Ik wil even wat tips aan jullie vragen wat betreft de planning van het maken van bruidstaarten....
Ik moet voor aanstaande vrijdag 12.00 uur 3 taarten afleveren voor in totaal 120 personen. Eén taart van 5 lagen en 2 van 2 lagen. Het is de eerste keer dat ik zo'n grote opdracht heb dus zit nog te twijfelen over wanneer ik zou beginnen met bakken...
Ik heb maar 1 gewone oven en 1 koelkast, wel een kelder waar ik de taarten meestal bewaar als ze klaar zijn.

Wat denken jullie kan ik dinsdag, morgen dus, al beginnen met bakken of toch beter woensdag? Ivm met de versheid van de biscuit...
:think:  :think:  :think:

Alvast bedankt!

2

Re: tips bruidstaart 120 personen?

Ik zou zeggen donderdag bakken.... De klant heeft recht op verse taart  :Y
Als het echt niet anders kan, dan de biscuits invriezen en donderdag zo laat mogelijk ontdooien, vullen, bekleden, etc.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Ik zou persoonlijk de biscuits woensdag avond bakken. Vervolgens de vullingen maken do ochtend en dan pas in elkaar zetten. De biscuits moeten goed afgekoeld zijn en goed afgesloten in een zak.
Zo heb je de donderdag om te vullen en te bekleden+ stapelen. en vrijdagochtend om de decoraties er in te doen.
Ik weet niet hoe laat je de taart moet leveren. Als je het aan het einde van de middag of 's avonds moet leveren zou ik inderdaad donderdag ochtend de biscuits bakken.

succes!

Enthousiaste groet, Maxime

4

En misschien kun je decoraties al op voorhand maken? Succes!

5

Woensdag bakken, donderdag vullen. Is de vulling een crème? Deze dan woensdagavond maken, volgende dag goed doormixen.

Tip: probeer voor een volgende keer hoge taarten te bakken, dan heb je echt niet zoveel nodig voor 120 man. 35-30-25-20-15 is al goed voor 100. Dan zou je nog aansnijtaarten kunnen maken. Omdat deze in de keuken worden gesneden hoef je deze ook niet te decoreren.

Jacqueline

6

yakefrank schreef:

Woensdag bakken, donderdag vullen. Is de vulling een crème? Deze dan woensdagavond maken, volgende dag goed doormixen.

Tip: probeer voor een volgende keer hoge taarten te bakken, dan heb je echt niet zoveel nodig voor 120 man. 35-30-25-20-15 is al goed voor 100. Dan zou je nog aansnijtaarten kunnen maken. Omdat deze in de keuken worden gesneden hoef je deze ook niet te decoreren.

Bedankt! Ja klopt, mijn grootste vorm is maar 30 dus vandaar deze combinatie. Als ik meer van zulke opdrachten krijg schaf ik natuurlijk wel een vorm van 35 cm aan  :Y

7

Bedankt allemaal voor de tips!

Ik heb inderdaad vandaag gebakken en de vullingen al zover gemaakt, dan kan ik morgen gaan vullen, bekleden en decoreren. Afwerking en laatste decoraties kan ook nog vrijdagochtend want moet om half 2 op de locatie zijn...

Zodra alles af is volgen de foto's... ;)