1

Onderwerp: Welke vulling kan ik het beste gebruiken?

Hallo,

Ik wil voor het eerst een biscuit taart gaan maken. Ik heb gelezen dat een biscuit taart wel eens vrij droog kan zijn, en ik dus het beste geen vettige vulling kan gebruiken maar beter natte vulling.

Maar wat is dan precies nat?
Ik maak de taart voor mijn dochters verjaardag, en was aan het denken om misschien M&M vulling te maken? (lekker fleurig met al die kleurtjes) of zwitserse room met stukjes m&m ertussen? Maar maakt dit de taart dan weer droog of kan dit best?

Hihi ik heb echt nog geen ervaring dus alle tips zijn welkom!
Heb de biscuit mix van funcakes trouwens.

2

Re: Welke vulling kan ik het beste gebruiken?

Eigenlijk alle vullingen die bij recepten -> vullen staan kunnen in een biscuit gestopt worden.

M&M vulling ken ik niet, maar ik denk dat creme is met hierin m&m's is heel geschikt. Zwitserse room is ook prima.
Ik denk dat je meer moet letten op smaakcombinaties. Dus of de meerdere vullingen bij elkaar passen.

3

je kunt het biscuit ook tremperen, dan wordt ie niet droog. Let wel op dat het biscuit niet te nat wordt

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

jufjeA schreef:

Eigenlijk alle vullingen die bij recepten -> vullen staan kunnen in een biscuit gestopt worden.

M&M vulling ken ik niet, maar ik denk dat creme is met hierin m&m's is heel geschikt. Zwitserse room is ook prima.
Ik denk dat je meer moet letten op smaakcombinaties. Dus of de meerdere vullingen bij elkaar passen.

Oke bedankt voor de tip! Ik had ook al gekeken op het forum voor combinaties om te vullen. Dus denk dat ik er wel uit kom! :)

5

sil schreef:

je kunt het biscuit ook tremperen, dan wordt ie niet droog. Let wel op dat het biscuit niet te nat wordt

Oh daar heb ik nog nooit van gehoord? Wat is dat, en hoe doe je dat?

6

JesCK schreef:
sil schreef:

Dat is je bicuit (per laag) besprenkelen met wat suikerwater, siroop of een likeur. Dan krijgt het biscuit een lekkere smaak en is het wat "vochtiger".

7

MirandaB schreef:
JesCK schreef:
sil schreef:

Dat is je bicuit (per laag) besprenkelen met wat suikerwater, siroop of een likeur. Dan krijgt het biscuit een lekkere smaak en is het wat "vochtiger".

Oke! misschien moet ik dat maar doen dan als hij droog aanvoelt.. Ik had ergens gelezen dat je dat kunt doen met een plantenspuit klopt dat?