1

Onderwerp: - Bakvormen..

(Ik weet niet of ik goed zit)..

Maar ik vroeg me af welke bakvorm ik moet aanschaffen voor een 1ste taart? Kan ik een biscuit ook bakken in een appeltaartvorm? (dmv een biscuitmix), is dat een goed idee? Voor 'n 1ste x dan, en waar zou ik goeie bakvormen kunnen aanschaffen die niet té groot zijn (middelmatig)..

2

Re: - Bakvormen..

Je zit niet goed  :s

Bakvormen hebben meestal nog geen stekker, werken niet op batterijen, dus horen bij een andere rubriek.

[MOVE] -> bakken & vullen

Met een simpele springvorm van de hema kom je voor een eerste taart al heel ver, eventueel ophogen met bakpapier en veel oefenen  ;)

3

Toch behoren ze tot 'keuken'spullen  :s

;)

4

Najah, 22x bekeken en 1 reactie.

Wauw.  :rolleyes:

5

Faar_ schreef:

Najah, 22x bekeken en 1 reactie.

Wauw.  :rolleyes:

:s kan gebeuren toch? Aantal keren bekeken is ook door niet geregistreerde/ingelogde gebruikers..........

Voor wat betreft de rubriek: de omschrijving bij keuken- en andere apparatuur is

Het gaat hier dus om zaken die automatisch werken (of zouden moeten werken....), vragen over handige tooltjes die niet op stroom, gas, batterijen etc. gaan horen hier niet thuis.

en bakvormen gaan helaas nog niet automatisch........ovens en mixers wel  ;)

In ieder geval weer een upje!

6

Haha, geweldig hoe je er zo op ingaat  :lol:

7 Laatst bewerkt door djehr (31-08-2012 21:58)

Onze moderators zijn degenen die ons forum overzichtelijk en leesbaar houden. Ze verzetten daarvoor héél veel werk. Uit ervaring blijkt dat er soms dingen duidelijk uitgelegd moeten worden. Niks mis mee toch?

Daarnaast is het zo dat niet iedereen die je topic leest je ook een antwoord kan geven. En dan kan het zomaar gebeuren dat je topic vaak bekeken wordt zonder dat er op gereageerd wordt.

Om even antwoord te geven op je vraag:
Je kunt een biscuit ook heel goed bakken in een springvorm. Als je verder wilt gaan met deze hobby kun je in de toekomst altijd nog andere bakpannen aanschaffen. Tegen die tijd weet je ook een beetje welke maten je het prettigst vindt werken.
Zelf heb ik inmiddels bakpannen van PME en van Fat Daddio. In de webwinkel van deze site kun je de PME en Wilton pannen kopen. De meeste taartwinkeltjes verkopen ze ook.
Ik gebruik de 20 cm het meest.

8

Een biscuit kan prima in een springvorm, maar ik ben zelf al vrij vlot overgestapt op de bakpannen van PME. Makkelijke en goede pannen! Qua maat was de eerste een 20 cm en dat was perfect!!

Sweet as sugar and everything nice

9

djehr schreef:

Onze moderators zijn degenen die ons forum overzichtelijk en leesbaar houden. Ze verzetten daarvoor héél veel werk. Uit ervaring blijkt dat er soms dingen duidelijk uitgelegd moeten worden. Niks mis mee toch?

Daarnaast is het zo dat niet iedereen die je topic leest je ook een antwoord kan geven. En dan kan het zomaar gebeuren dat je topic vaak bekeken wordt zonder dat er op gereageerd wordt.

Om even antwoord te geven op je vraag:
Je kunt een biscuit ook heel goed bakken in een springvorm. Als je verder wilt gaan met deze hobby kun je in de toekomst altijd nog andere bakpannen aanschaffen. Tegen die tijd weet je ook een beetje welke maten je het prettigst vindt werken.
Zelf heb ik inmiddels bakpannen van PME en van Fat Daddio. In de webwinkel van deze site kun je de PME en Wilton pannen kopen. De meeste taartwinkeltjes verkopen ze ook.
Ik gebruik de 20 cm het meest.

Heb ik ergens gezegd dat dáár wat mis mee is? Euh nee?!
Heb niet voor nix aangegeven dat ik misschien verkeerd zit. Alsnog bedankt voor je reactie :).

@Kelly87; Bedankt voor je antwoord!

10

Hmm, weet niet hoe ik de topic kan verwijderen gezien ik mn antwoorden al heb, :think:

11

Faar_ schreef:

Hmm, weet niet hoe ik de topic kan verwijderen gezien ik mn antwoorden al heb, :think:

:/

12

Topics worden niet verwijderd behalve als daar noodzaak voor is

Dat anderen niet reageren kan ook komen omdat er in de eerste reactie al een goed antwoord gegeven is.

Het forum is bedoeld voor iedereen met vragen, opmerkingen en wetenswaardigheden.
Het is alleen maar handig als een ander beginnend hobbyist dezelfde vraag niet opnieuw hoeft te stellen en de ervaren hobbyisten niet telkens weer dezelfde vraag hoeven te beantwoorden. Hoewel dat laatste in de praktijk toch wel vaak gebeurd.

Veel plezier met je bakhobby en met zoeken naar antwoorden op eerder gestelde vragen ;)

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

13 Laatst bewerkt door Annataart (01-09-2012 11:22)

Dat kan niet! Je laat hem gewoon staan. En als iemand dan een keer de zoekfunctie gebruikt om te kijken wat voor een bakvormen handig zijn voor een beginner, dan komen ze misschien wel op jouw topic, en hebben ze ook iets aan de antwoorden die je gehad hebt! :)

Edit: Oei, wist niet dat ik zo traag typ... er hebben al andere mensen geantwoord  :+

14

Aah okee, nice !  :/