1

Onderwerp: cupcake probleempje

Ik heb vandaag voor het eerst cupcakes "geprobeert" te maken en stuitte op een paar probleempjes.

Heb via zoeken wel even gezocht maar heb niet overal een passend antwoord opgevonden.

1. de cakejes waren aan de onderkant doordrenkt in vet en dus nat?
2 de caisses (van wilton)lieten los ondanks dat ze in een ijzer cupcake vorm waren gebakken en ze ook gelijk eruit gehaald waren.
3.Ze werden toch wel te bol ondanks dat ze gevuld waren met een spuitzak.

Hoe deze problemen op te lossen??

Oja ik gebruik de cupcake mix van de hebshop ;)

Groetjes Angelique

2

Re: cupcake probleempje

hoe hoog stond je oven? ik bak de mijne op 180 graden in een voor verwarmde oven. Hete lucht. en die gaan goed.
Dat bolle kan je iets afplatten door er een houten plank even op te leggen ;) (had ik met die van mij ook gedaan hoor!!) en niet te hoog vullen (tot net boven de helft)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

3

Hoi Knubje,

1: Ik had dat ook met papieren caisses maar dan van de xenos. Die waren heel erg dun en werden gauw vettig.
2: heb geenervaring met de ijser cupcke vorm ..wel de muffin blik van 12 - dat werkt goed!
3. Ik schep ze altijd met een lepel - inderdaad zoals Nathalie zegt, vullen tot net boven de helft, en daarna met een plankje voorzichtig plat drukken.

Success meid!

Groetjes Tweety!

4 Laatst bewerkt door knubje (22-02-2008 11:45)

Hoi Meiden,

Nathalie: ik heb een electrische oven(ook voorverwarmd) en bak ze op 190 graden volgens de beschrijving op de verpakking.Ik heb die heerlijke cupcake mix van de hebshop.Ik heb er nu een thermometer

Dat afplatten ga ik de volgende keer ook maar eens proberen ;)

Tweety: ik heb ook die muffin/cupcake blik 12 stuks van de hebshop.
Ik denk dat ik de aluminium caisses maar eens ga proberen.Die lijken me steviger om de cakejes te blijven zitten en die kun je nog wat erom heen vouwen hihi

Maar waar kan het dan aan liggen dat ze zo in het vet drijven aan de onderkant??
Kan dat aan het mixen liggen,bv te lang of te kort?
En welke caisses uit de shop adviseren jullie buiten de aluminium cups??

Groetjes Angelique

5

Dat vet aan de onderkant heb ik ook wel eens gehad. Ik heb ze een poosje op een keukenpapiertje gezet. De kwaliteit van het papier wil ook nog wel eens uitmaken.

Het loslaten van papier kan je voorkomen door ze er niet gelijk uit de vorm te halen (heb ik ergens gelezen op dit forum geloof ik).

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

6

ik gebruik die van de Hema, Xenos, Baukje,... en dat gaat allemaal (de een wel beter dan de ander hoor ;))

7 Laatst bewerkt door knubje (22-02-2008 11:59)

Zoetekoek schreef:

Het loslaten van papier kan je voorkomen door ze er niet gelijk uit de vorm te halen (heb ik ergens gelezen op dit forum geloof ik).

Oooow en ik dacht juist dat ze gelijk uit de vorm moesten.Ik meen dit ook op dit forum ergens gelezen te hebben  :lol:
Dit i.v.m. condens die ontstaat in de blik.

Nathalie schreef:

ik gebruik die van de Hema, Xenos, Baukje,... en dat gaat allemaal (de een wel beter dan de ander hoor ;))

En die wat er van de week bij jou erom zaten waren die ook van die winkels of toch van de hebshop? Vond ze wel erg mooi staan en daarbij zijn ze niet van papier hahaha waardoor ze er niet meer af kunnen vallen.

Groetjes Angelique

8

knubje schreef:

Ik denk dat ik de aluminium caisses maar eens ga proberen.Die lijken me steviger om de cakejes te blijven zitten en die kun je nog wat erom heen vouwen hihi

Die bak je eerst in een gewone papieren cup en daarna zet je m in een aluminium cup..

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

marlies schreef:
knubje schreef:

Die bak je eerst in een gewone papieren cup en daarna zet je m in een aluminium cup..

oooooh dat is goed dat je dat zegt want ik had ze zo met de 2 cups tegelijk gebakken :s

Groetjes Angelique

10

cupcakes van mijn gaan altijd bol staan als ik ze midden in mijn oven zet....helemaal onderaan....worden ze perfectos...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

11

Anne Brith schreef:

cupcakes van mijn gaan altijd bol staan als ik ze midden in mijn oven zet....helemaal onderaan....worden ze perfectos...

Hoe hoog staat je oven dan?