1

Onderwerp: Help, taartbodem aangebrand

Zou voor mn ouders morgen een taart maken, ze houden niet van heel erg zoet dus het werd een aardbeienvlaai met bladerdeeg bodem maar nu heb ik net mn bodem aan laten branden. Wie weet een makkelijk recept zodat ik toch nog een taart in elkaar kan zetten. Heb geen bladerdeeg meer dus opnieuw is geen optie. Kan niet naar de winkel want heb 2 kindjes in bed liggen dus moet het doen met wat ik heb liggen.

2

Re: Help, taartbodem aangebrand

Zelf bladerdeeg maken? Je kan het intikken bij google en je hebt heel veel recepten.

I ♥ Cake!

3

Ik zou gewoon een zandtaartdeegbodem maken, je weet wel, zoals je appeltaart maakt. Kijk in je kookboek, je hebt het vast wel in huis (bloem, suiker, boter, ei). Bak je je vulling mee? Anders even blind bakken.

Tieneke

4

nee ik zou vullen met aardbeienmousse en daarop verse aardbeien. Maar heb niks in huis om blind te kunnen bakken, doe dat eigenlijk nooit. Weet ook niet goed hoe dat moet :o

5

Bakpapier erop en dan rijst of droge erwten erop en dan bakken

Morgenochtend de oven vast voorverwarmen, ondertussen even snel naar de winkel bladerdeeg halen en dan is de bodem in 25 min gebakken, even afkoelen en opbouwen klaar
Kan ook niets anders bedenken
Succes

I never met a calorie I didn't like....

7

En gewoon een bodem van koekkruimels met boter erdoor, zoals bij een kwarktaart?

8

djehr schreef:

En gewoon een bodem van koekkruimels met boter erdoor, zoals bij een kwarktaart?

En dan ipv boter gesmolten chocolade nemen.

Combineerd ook goed met aardbeien.
Ik denk dat ik zo-wie-zo, welke bodum je ook maakt een laagje chocolade zou doen.
Dan blijft de bodem nog krokant.

Succes!

9

Nou het is helemaal goed gekomen. Heb een Wener bodem gebakken. Zat niks aan gist of bakpoeder in dus blind bakken was niet noodzakelijk volgens het recept en het is inderdaad goed gegaan. Zo leek het nog best op het oorspronkelijke idee. Ouders waren blij verrast. Hier nog even een pplaatje van het resultaat (sorry voor de slechte foto)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZF3KYTU.jpg

10 Laatst bewerkt door Tante Tien (01-09-2012 19:13)

Mmm... dat ziet er heerlijk uit, ben blij dat het goed is gekomen. Ik vond het idee van Desiree trouwens ook heel goed (koekkruimels, yum!). Leuk dat je ons nog laat weten hoe het af liep.

Tieneke