1

Onderwerp: spoedje: cake in vriezer?

ik heb een stapeltaart van 4 hoog en een laag is een beklede cake. kan ik deze taart gestapeld in de koelkast zetten. We eten hem morgen.

Alvast bedankt  :D

Groetjes Cindy

2

Re: spoedje: cake in vriezer?

Tuurlijk, zet je koelkast zo warm mogelijk zodat de overgang naar de kamer niet zo groot is en hij niet gaat condenseren.

Leuk, zo'n hoge taart. Fijne dag morgen.

Tieneke

3

Tante Tien schreef:

Tuurlijk, zet je koelkast zo warm mogelijk zodat de overgang naar de kamer niet zo groot is en hij niet gaat condenseren.

Leuk, zo'n hoge taart. Fijne dag morgen.

Tieneke

Dank je tieneke, Maar het gaat echt om de cake. Die bewaar je normaal niet in de koelkast. Blijft die wel lekker?

4

Ja hoor, een enkel nachtje kan wel en hij zit beschermd in botercreme en marsepein toch?

Tieneke

5

de cake wordt wat plakkerig maar smaakt nog prima hoor :thumb:

6

Dank jullie wel dames  :)

Wat moet ik toch zonder jullie....

Ik ga meteen stapelen!

Cindy

7

Mijn ervaring is dat cake, als je deze met vaste boter (blok roomboter) hebt gemaakt, er echt niet lekkerder op wordt in de koelkast... Wordt een stuk harder / compacter. Cake kun je het beste bewaren buiten de koeling. Om een goede cake hoef je niet eens iets om te doen (kan natuurlijk wel). Blijft prima vers!

8

Nou, ook even mijn eigen ervaring delen :-)

Ik heb de taart van vier hoog compleet een dag van te voren in de koeling gezet. Cake was gemaakt met roomboter en ik vond hem ech nog prima te eten. En ik ben echt een zeur wat dat betreft. Buiten de koeling is natuurlijk altijd veel lekkerder, maar in deze situatie is dit ook prima te doen

Groetjes Cindy