Onderwerp: Hollandiaslagroom opkloppen voor slagroomtaart?

De titel zegt het eigenlijk al...
Ik mag een slagroomtaart maken en heb daarvoor Hollandia slagroom ingeslagen omdat ik deze gewoon het allerlekkerst vindt en deze het dichtst bij de ''banketbakkerskwaliteit'' komt.
Nu is mijn vraag... is Hollandia slagroom stevig genoeg van zichzelf om de taart mee op te spuiten of zal ik er voor de zekerheid nog een zakje klopfix doorheen doen?

Is het nodig om de slagroom dan nog extra op te kloppen???

Ik weet trouwens niet zeker of ik in de goede rubriek sta, maar het gaat hier nou eenmaal niet zovaak over slagroomtaarten  :lol:

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

2

Re: Hollandiaslagroom opkloppen voor slagroomtaart?

Bedoel je zo'n spuitbus van Hollandia of de flessen.

Spuitbus blijft wel even staan maar zakt daarna weer in. De flessen slagroom moet je net als andere slagroom opkloppen maar ik weet niet hoelang die mooi blijft (ik gebruik meestal slagroom en mascarpone).

Christine.

3

je hebt hollandia slagroom met suiker en zonder suiker

als er dus al suiker in zit kan je het zo opkloppen zonder iets extra's toe te voegen
heb je de slagroom zonder suiker ?  dan moet je per hele liter slagroom nog 125 gr suiker toevoegen en dan opkloppen

als je het goed opklopt ( dus niet te slap maar ook niet te ver) dan blijft het prima staan

wij hebben in de bakkerij vroeger nog nooit iets anders toegevoegd dan suiker!

succes

maar heb je een spuitbus van hollandia dan zal het zeker weer slap worden na een tijdje

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Ik had een spuitbus en dat ging niet inderdaad.
Ik dacht dat de spuitbussen bedoelt werden als we het over Hollandia hebben.
Geen idee dat er ook flessen waren.
Staan die bij de spuitbussen?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

5

Spuitbussen zijn echt waardeloos voor taarten, dat zakt al in als je n toef naast je taartpunt spuit.
Als t goed is liggen de cans naast de spuitbussen of iig in de buurt

6

Volgens mij zijn de cans met hollandia slagroom alleen in de groothandel te koop. Ik heb ze zelf nog nooit in de supermarkt gezien.

7

Dat klopt. Hebben ze die spuitbussen dan bij de supermarkt? (koop eigenlijk nooit bussen slagroom :o )

8

etmc schreef:

Dat klopt. Hebben ze die spuitbussen dan bij de supermarkt? (koop eigenlijk nooit bussen slagroom :o )

Geen idee, ik koop eigenlijk ook nooit die spuitbussen, alleen soms voor de kinderen om een plakje cake mee te versieren, en dan is de goedkoopste(dus niet van hollandia) goed genoeg.

9

Ja, de ongeklopte slagroom van Hollandia verkopen ze volgens mij alleen bij de groothandel; ik koop het bij de Makro.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat merk wel eens in een supermarkt heb gezien :think:

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

10

Astrid73 schreef:

Ja, de ongeklopte slagroom van Hollandia verkopen ze volgens mij alleen bij de groothandel; ik koop het bij de Makro.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat merk wel eens in een supermarkt heb gezien :think:

idd makro/sligro

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie