1

Onderwerp: Kan dit in een keukenmachine?

Ik maak mijn beslag voor cupcakes (het 125-gram recept zegmaar) altijd in mijn Kenwood keukenmachine. Dit gaat echt super!

Ik wil graag een uitstapje maken naar taart. Ik heb de biscuitmix van funcakes gekocht. Zou ik dit ook kunnen maken in de keukenmachine of moet dat echt in een mixer?

2

Re: Kan dit in een keukenmachine?

Je kenwood machine heeft gewoon een garde? dan kan het gewoon hoor... weet neit welke machine je hebt, maar ik heb ook een Kenwood en die gaat als een tierelier!

3

Babycakes schreef:

Je kenwood machine heeft gewoon een garde? dan kan het gewoon hoor... weet neit welke machine je hebt, maar ik heb ook een Kenwood en die gaat als een tierelier!

O ja, vergeten te vermelden; het is een food processor. Ik heb er een gewoon mes bij (maak ik altijd beslag voor cupcakes mee), er zitten van de twee gardes bij (maar volgens de beschrijving is die alleen voor slagroom) en een deegmees voor beslag met gist. Die twee gardes zijn net als een keukenmixer, maar het is wel wat fragiel.

4

Als het fragiel is zou ik het niet doen. Dan maar met een handmixer of sparen voor een echte alleskunner keukenmachine.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

nee zou ik ook niet aandurven, zeker omdat je voor biscuit toch 10 minuten op mega-stand moet mixen; straks dendert je machine in elkaar! Handmixer is zwaar vermoeiend om zo lang te mixen dus inderdaad.... sparen voor een echte! En dan raad ik de kenwood chef aan - een rib uit je lijf maar oh wat is je biscuit dan goed!

6

Hmmm, als ik het nu gewoon probeer en hij gaat kapot, heb ik wel een goed excuus om een nieuwe te kopen  :D

7

Queen schreef:

Hmmm, als ik het nu gewoon probeer en hij gaat kapot, heb ik wel een goed excuus om een nieuwe te kopen  :D

En als je neiuwe machine onverhoopt een keertje kuren krijgt heb je dan geen oude meer om op terug te vallen :think:

Kapot maken om een excuus voor een nieuwe te krijgen is toch gewoon zonde? Geef hem dan weg aan iemand die er blij mee is zou ik zeggen.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8 Laatst bewerkt door Queen (31-08-2012 11:18)

JPS schreef:
Queen schreef:

En als je neiuwe machine onverhoopt een keertje kuren krijgt heb je dan geen oude meer om op terug te vallen :think:

Kapot maken om een excuus voor een nieuwe te krijgen is toch gewoon zonde? Geef hem dan weg aan iemand die er blij mee is zou ik zeggen.

Volgens mij begrijp je me verkeerd; ik probeer het gewoon, als het lukt, lukt het en hoef ik geen nieuwe te kopen. Volgens de gebruiksaanwijzing zou het moeten kunnen.

9

Oke, als de gebruiksaanwijzing aangeeft dat het kan moet ie er tegen kunnen.
De vraag is alleen hoeveel keer, hoeveel tegelijk en hoe lang?
Als hij veel minder snel draait als met bijv slagroom wordt het link.
Als hij net zo snel draait en gaat stinken of heel heet wordt ook.

Groetjes en suc6,
John

10

Ik zou het idd gewoon proberen, ik heb zelf nog een handmixertje uit 1974 en ben al een hele tijd aan het wachten tot ie er een x mee ophoudt, maar iedere keer als ik denk 'nu stopt ie ermee' gaat ie nog vrolijk verder  :)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

11

Kaasvrouwtje schreef:

Ik zou het idd gewoon proberen, ik heb zelf nog een handmixertje uit 1974 en ben al een hele tijd aan het wachten tot ie er een x mee ophoudt, maar iedere keer als ik denk 'nu stopt ie ermee' gaat ie nog vrolijk verder  :)

Haha, ja in die tijd maakten ze nog onverwoestbaar spul.  ;)
Das tegenwoordig wel anders... helaas...

Dat is toch een TAART waard!

12

Nou,  ik heb een Braun 350 Watt handmixer uit 2004 die het ondanks heel veel werk ook nog steeds prima doet. Na 15 min wordt ie wel wat warm met beslag of meringue kloppen maar nog binnen de normale grenzen.

Maar zo degelijk als voor de 80er jaren......nee zo maken ze ze inderdaad niet meer, zo duur overigens ook niet ( inflatie meegerekend)

Ik gebruik ook mijn foodprocessor met de gardes
Zolang je de mix er beetje voor beetje doet lukt het wel op volle snelheid eens gemengd dan laatste minuut op stand twee van de acht...
Oh ja is voor taart van springvorm 28cm dus is genoeg mix
Mijn bc doe ik met het mes...

Succes

Ik gebruik ook mijn foodprocessor met de gardes
Zolang je de mix er beetje voor beetje doet lukt het wel op volle snelheid eens gemengd dan laatste minuut op stand twee van de acht...
Oh ja is voor taart van springvorm 28cm dus is genoeg mix
Mijn bc doe ik met het mes...

Succes