Onderwerp: de mooiste cupcakes
hoe maak ik de mooiste cupcakes.
zonder dat ze qua vorm verschillen of een grote bobbel/heuvel krijgen aan de bovenkant.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » de mooiste cupcakes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoe maak ik de mooiste cupcakes.
zonder dat ze qua vorm verschillen of een grote bobbel/heuvel krijgen aan de bovenkant.
Door de cupcakes te bakken in een muffinvorm, het beslag erin te spuiten met een spuitzak, eventueel afwegen (ik doe 47 gram, hangt af van je papiertjes) en na het bakken even een broodplank erop zodat de bovenkant plat is. Succes!
Door de cupcakes te bakken in een muffinvorm, het beslag erin te spuiten met een spuitzak, eventueel afwegen (ik doe 47 gram, hangt af van je papiertjes) en na het bakken even een broodplank erop zodat de bovenkant plat is. Succes!
wat voor recept heb je dan?
van de http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -1936.html
en hoeveel maak je dan of hoeveel haal je er uit.
Ik maak ze altijd met onderstaand recept, ik vind deze veel lekkerder dan de mix van funcakes. Ik haal er 24 uit.
250 gram roomboter op kamertemperatuur
250 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram ei
250 gram bruine basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
Alles bij elkaar gooien, een paar minuten mixen tot het allemaal goed gemengd is en dan is het beslag klaar.
Ik gebruik ook muffinbakplaten, daar doe je het papiertje in en dan vul je elk papiertje voor ongeveer 3/4.
Dan bak je ze in een voorverwarmde oven op 180 graden, ongeveer 20-25 minuten. Na 20 minuten even kijken of ze gaar zijn (met een cocktailprikker) en zo nodig een paar minuten langer bakken.
Ik gebruik meestal de funcakes cupcakemix, van 500 gram mix haal ik ongeveer 15 cupcakes met House of Marie papiertjes.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » de mooiste cupcakes