1

Onderwerp: Stapel slagroomtaart??!!!

MIjn nichtje wil graag een stapelslagroomtaart voor haar verjaardag, ik vraag me af of dit wel kan is dat niet veeeels te instabiel?!

Ik heb al als suggestie gegeven alleen de bovenste taart slagroomtaart te maken.

Weten jullie het, ik heb pas 1 stapeltaart gemaakt en dat was met stevigere vullingen.

2

Re: Stapel slagroomtaart??!!!

Poeh, het zal goed onderstutten worden als je dat gaat doen.

Ik zou hem denk ik eerst stapelen en dan pas met slagroom bewerken. Anders ligt je taartkarton van de bovenste taart in de slagroom en dat lijkt mij niet zo fris.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Als je 'm eerst stapelt, en dan opspuit (kan overigens ook helemaal niet anders), hoef je helemaal niet m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Als je goed stut maakt het toch niet uit wat voor taart je gebruikt? Aangezien het op de stokjes/dowels rust en niet op de onderste taart zie ik geen verschil in slagroom of fondant. Maar inderdaad zoals Carin zegt wel op locatie opbouwen, anders gaat het waarschijnlijk schuiven.
Maarre Carin, klopfix is toch alleen een soort bindmiddel? Ik gebruik het zelf nooit, maar zie er ook geen kwaad in als het wel gebruikt wordt. Waarom ben je zo tegen op het gebruik van klopfix?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Sir Kneighf schreef:

Maarre Carin, klopfix is toch alleen een soort bindmiddel? Ik gebruik het zelf nooit, maar zie er ook geen kwaad in als het wel gebruikt wordt. Waarom ben je zo tegen op het gebruik van klopfix?

Ik vind de slagroom vies worden ervan. En uiteindelijk loopt je slagroom er sneller mee weg, als wanneer je het niet gebruikt. Goede slagroom kloppen is uitermate simpel, er zijn een paar "gouden regeltjes" (die overigens heel simpel en logisch zijn)en als je die volgt krijg je gewoon de allerbeste slagroom. En de allerlekkerste! Nog veel beter en lekkerder als met het gebruik van toevoegingen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Proef je dat echt dan, die Klopfix? Of vind je eerder dat de substantie er minder door wordt?
Nogmaals, ik gebruik geen toevoegingen als klopfix, dus ik kan het zelf niet vergelijken. Ik klop slagroom al m'n hele leven op dezelfde doodsimpele manier en die blijft altijd heel lang mooi staan :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

en dan nog een vraagje... voor een andere taart hij gaat vrijdags met mijn man mee naar zijn werk en dan willen ze hem bewaren tot zondag red bavarois/slagroom dat?! Ik vind het tricky....