Onderwerp: help, problemen met (rode) fondant
Wilde voor de trouwdag van mn ouders een taartje met rode roosjes maken. Gewoon kleine eenvoudige roosjes die je gewoon van fondant kan maken. Had ik dus rode fondant gekocht, vond hem eigenlijk al iets te licht, wilde liever wat feller/donkerder rood maar dit was het enige wat ze hadden in de winkel.
Maar bij het kneden van de fondant vond ik het eigenlijk nog lichter worden, bloempjes zijn meer roze achtig dan echt rood. Heb nog geprobeerd wat bij te kleueren maar had alleen van die kleurstof van de supermarkt. Moest er heel veel bij doen en het werd nog niet veel roder, alleen heel erg plakkerig. Dacht ergens gelezen te hebben dat zo als het erg plakt je er wat poedersuiker door kan doen. Heb dat gedaan maar vind de fondant nu heel erg stug geworden. Het scheurt en barst heel snel, kan er haast niks meer meer.
Kan ik hier nog wat aan doen of heb ik gewoon pech en kan ik deze fondant beter niet meer gebruiken?
En waar koop ik echt mooie rode fondant voor mooie roosjes, of hoe kan ik het zelf echt mooi rood kleuren? (dacht gelezen te hebben dat echt mooi rood kleuren zelf erg lastig is, of valt dat wel mee)