1

Onderwerp: help, problemen met (rode) fondant

Wilde voor de trouwdag van mn ouders een taartje met rode roosjes maken. Gewoon kleine eenvoudige roosjes die je gewoon van fondant kan maken. Had ik dus rode fondant gekocht, vond hem eigenlijk al iets te licht, wilde liever wat feller/donkerder rood maar dit was het enige wat ze hadden in de winkel.

Maar bij het kneden van de fondant vond ik het eigenlijk nog lichter worden, bloempjes zijn meer roze achtig dan echt rood. Heb nog geprobeerd wat bij te kleueren maar had alleen van die kleurstof van de supermarkt. Moest er heel veel bij doen en het werd nog niet veel roder, alleen heel erg plakkerig. Dacht ergens gelezen te hebben dat zo als het erg plakt je er wat poedersuiker door kan doen. Heb dat gedaan maar vind de fondant nu heel erg stug geworden. Het scheurt en barst heel snel, kan er haast niks meer meer.

Kan ik hier nog wat aan doen of heb ik gewoon pech en kan ik deze fondant beter niet meer gebruiken?
En waar koop ik echt mooie rode fondant voor mooie roosjes, of hoe kan ik het zelf echt mooi rood kleuren? (dacht gelezen te hebben dat echt mooi rood kleuren zelf erg lastig is, of valt dat wel mee)

2

Re: help, problemen met (rode) fondant

Je kan kijken als je er wat crisco bij doet dat je het wel weer werkt.

Als je het echt mooi rood wilt is SUGARFLAIR MAX CONCENTRATE PASTE COLOUR EXTRA red of poppy red heel erg mooi. In de webshop hebben ze trouwens ook gewoon rood fondant

3

ik had dus rode fondant gekocht, van funcakes maar vond die al niet echtvrood en nadat ik het verwerkt heb lijkt het helamaal meer roze. Zal hier eens in de webshop kijken, dacht nl dat ze hier ook alleen die gekleurde van funcakes hadden.

Soms moet je je roodgekleurde fondant even laten inwerken..dus gewoon een dag met rust laten, dan wordt het fondant wel mooi rood.

Ik gebruik de RED RED van Wilton, eerst werd mijn fondant meer roze dan echt rood..ik dacht: het is goed, dan maar meer roze dan rood..maar toen ik het eenmaal ging gebruiken, was het toch knalrood geworden! Dus had geluk! (zie foto hieronder):

http://www.webklik.nl/user_files/2012_05/391206/photos/0f69785f304620686d6fb392aec38c74.jpg

Enjoy the little things, one day you look back and realize they were the big things..