1

Onderwerp: Help!! Taart is vochtig geworden

Ik ben te einde raad.. Ik ben gisteren begonnen met de stapeltaart voor mijn dochter haar verjaardag, morgen. Nu heb ik hem, met een zak er omheen, maar niet helemaal afgesloten, in de koelkast gezet.

Ik wilde er net weer mee verder gaan, maar nu is hij helemaal vochtig geworden. Ik weet niet zeker of het nu komt door de koelkast, of omdat hij in de keuken staat, waar ook gekookt werd. Of omdat het buiten zo vochtig is.

Nu is de hamvraag dus, is het schadelijk voor mijn taart, de smaak en het uiterlijk. Of trekt dat weer weg?

Hij is bekleed met marsepijn en gevuld met botercreme en jam.

Gr. Patricia

2

Re: Help!! Taart is vochtig geworden

Ik denk dat het door de zak komt! Ik zou hem even bloot of beter nog in een taartdoos zetten in de koelkast. Het zou zo weg moeten trekken en dan komt het allemaal weer in orde! Waar heb je mee afgesmeerd?

3

Met botercreme. Het lijkt alleen maar erger te worden.
Ik ben bijna klaar, hij is best mooi, maar ik zou echt balen als hij straks helemaal zacht is van binnen.. zo'n kledderboel. Of zal dat wel mee vallen? Zal ik hem anders beter vannacht niet uit de koelkast laten?

4

Ik zou hem in de koelkast doen met de doos. Hij zou dan toch echt wel op moeten drogen denk ik hoor! Misschien dat het buitenste laagje biscuit beetje "zompig " is,maar dat is dan maar zo. Hij zal vast lekker zijn!

5

uit de zak halen dan kan t vocht weg
met dit weer zweten alle taarten zo trekt wel weer bij
probeer zo min mogelijk van temperatuur te wisselen
en als je m in de koelkast zet indien mogelijk in een doos of op een stuk karton waar omgevingsvocht in kan trekken

succes verder en laat me nog wat weten hoe t gegaan is

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

Ow ik heb het ook zo vaak! Het vocht uit d ekoelkast trekt in de taart omdat die te dicht op de wand van de koelkast staat maar soms kan het niet anders... De juiste tip is: er dozen omheen bouwen (een eronder, 2 aan de zijkanten en dan de deksel daar bovenop), dan trekt al het vocht in de dozen en wordt je taart weer droog!

Ik denk dat het gewoon condens is. Alles wordt vochtig als je het uit de koelkast haalt, dat is normaal.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/