1 Laatst bewerkt door taartman (25-08-2012 11:47)

Onderwerp: HELP! klop klop vulling

Hallo,

Ik ben morgen jarig en wou graag een kant-en-klare cake doormidden snijden daar klop-klop (slagroom) met aardbeien erdoorheen op doen. Moet ik hiervoor nog paar gelatine blaadjes bij gebruiken en kan ik het klop-klop  ook over de rest van de cake smeren of moet ik dan nog iets toevoegen? Ik wou er daarna namelijk rol-fondant overheen doen.

-De cake is rechthoekig.

Bij de aardbeien vulling die op de site staat kan je die over heel de cake smeren (dus niet alleen in het midden) en er daarna fondant overheen doen?

Moet er perse een half citroen of meloen door (het sap). En hoe kan je het schiften voorkomen.

MVG; taartman

Re: HELP! klop klop vulling

Bedoel je 'cake'? :lol:

sorry ik kan je niet helpen...

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

Re: HELP! klop klop vulling

Ik zou óf het recept hier op de site volgen (dus met gelatine) en dan maak je dus aardbeienmousse of je kiest voor slagroom met verse aardbeien..

Als je wil dat de fondant blijft zitten moet je de cake wel afsmeren.Maar niet afsmeren met de vulling want dan smelt de fondant. Afsmeren kun je doen met 1:1 botecrème (= 1 deel roomboter 10 minuten mixen met 1 deel poedersuiker.

Hou er wel rekening mee dat als je cake gebruikt in plaats van biscuit (= luchtige cake zonder boter) dat het een heel zwaar vallend taartje wordt.
Persoonlijk zou ik het bekleden met fondant achterwege laten. Maar dat is een persoonlijke smaak... :)