1

Onderwerp: vallen en opstaan....

Dag dames,

Heb zitten twijfelen of ik mijn cc'tjes moest plaatsen, omdat ik zelf namelijk niet tevreden ben. Had namelijk een idee in mijn hoofd (kikkertjes in het water op een cc, mocht het niet duidelijk zijn... :o ) en ben enthousiast begonnen. Het idee was om het water van royal icing te maken, maar dit bleef dun, en werd totaal niet hard. Misschien dat ik (weer) eens niet genoeg geduld heb gehad?

Maar goed, toch besloten om een foto te plaatsen, want ik wil graag leren en beter worden. De foto is niet super duidelijk, maar hopelijk kunnen jullie me toch wat tips en adviezen geven?

In ieder geval bedankt voor het kijken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XCX8ZH6N.jpg

2

Re: vallen en opstaan....

Hihi, ze zijn hartstikke leuk, joh! En zo te horen had je je royal icing met teveel water aangemaakt. Soms kan een klein druppeltje het al te slap maken. Maarre........ eigenlijk zou ik ook niet een hele cupcake met royal icing decoreren, hoor. Dat wordt veel te hard. .........Nou ja. gewoonlijk wel dan O-) . Dan zou ik gekleurde botercrème gebruiken. Dat als tip voor een volgende keer. Maar voor deze keer zijn ze zo te zien toch echt wel goed gelukt, hoor.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik heb geen ervaring met ri, maar ik vind de kikkertjes in het water er hartstikke lief uit zien..........   :)

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

je cupcakes zijn superleuk hoor!!!
Ik zou voor het water idd ook botercreme gebruiken.
Denk er dan wel even aan dat je de boter zo lang klopt dat 'ie niet meer geel ziet maar wit.
Zou je door, nog gele boter, een blauwe kleurstof doen dan krijg je een eng, chemosch kleurtje blauw/groen.

5

Super bedankt voor jullie positieve woorden en tips. Was mijn eerste keer dat ik probeerde te werken met royal icing. In de toekomst toch maar een beter recept vinden + dit wat beter volgen. (en ook beter nadenken over wanneer ik dit kan gebruiken...)

En Hansje pansje kevertje, bedankt ook voor de tip dat je de kleurstof pas aan de bc moet toevoegen als deze al wit is. Dat scheelt misschien weer een keer vallen zeg maar, want dat was gegarandeerd een keer mis gegaan!  :D

6 Laatst bewerkt door kitster (26-08-2012 13:33)

Ik vind ze zo leuk! Mag ik ze bewaren voor inspiratie?
Ik werk bijna altijd met marsepein/fondant en dat rol ik heel dun uit over de cupcake. Dan heb ik altijd een strakke ondergrond (als 't niet smelt...  :| ...)

7

Wow, Kitster....das super leuk om te horen!  :o  Natuurlijk mag dat!

8

Misschien is piping gel ook een optie voor de volgende keer?
Ik heb het zelf nog niet in grote hoeveelheden gebruikt, maar het schijnt dat het mooi op water lijkt en veel dames hier gebruiken het ook op hun taarten.
(er staat een recept bij de recepten)

It's a piece of.. Cake <3

9

Wat ook heel erg goed te doen is is fondant glazuur
dat is wit kun je kleuren
Het is dat roze laagje van een tompouche heerlijk en gemakkelijk om mee te werken.

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl