1

Onderwerp: Help

Hallo mensen, ik heb een vraagje en ik weet zeker dat jullie mij kunnen helpen.

Straks ben ik een 1 jaar getrouwd (in sept) en wol graag mijn eigen taart maken. Ik wil die vullen met een baileysvulling en bekleden met witte MMF.

Een taart met baileysvulling moet in de koelkast bewaard worden maar met fondant erover gaat het toch zweten? :/
Wat kan ik het beste doen?

En waar kan ik witte marshmallows halen???? :think:
Ik zelf woon in Rotterdam en ben gisteren lopen zoeken. AH, Jumbo,Bas, Xenos   :grr:  geen witte marshmallow gevonden  :nooo

2

Re: Help

Het zweten van een taart ontstaat door temperatuurverschil tussen koelkast en buitenlucht . Als je de taart uit je koeling haalt zal hij dus wat gaan zweten maar dit trekt later vanzelf weg .

Voor je witte Marshmellow's ; ben je al bij Action geweest ?

Carpe Diem !

3

@ Monique63: Dus mijn taart kan ik gewoon in de koelkast zetten en vooraf uit de koeling halen zodat het vocht zeg maar wegtrekt?  :D   

En neen, ik heb nog niet bij aftuin gekeken. Vandaag dus weer wat te doen :/

Ik las ook op dat ik voor baileysvulling liever niet zoveel gelatine gebruik? Ervaring hiermee? :rolleyes:

4

Nee ik heb geen ervaring met Bailey'svulling dus daar kan ik niks over zeggen .

Ik zou de taart in een taartdoos in de koelkast zetten , een uurtje voor gebruik eruit halen en vooral dan NIET aankomen . Hij zal er wat "plakkerig" uit gaan zien , dat trekt weg .

Carpe Diem !

5

Ik heb een niet al te grote koelkast dus met een taartdoos lukt het niet :s  kan toch ook gewoon met plasticwrap?

6

Nee dan gaat ie juist zweten. Ik zou mn koelkast leegruimen of evt m bij de buren stallen als je zelf geen plek hebt...

7

Hmm… :rolleyes: is ook een optie :Y Thanks
Ik post zeker een foto, maar eerst wachten tot het Sept is  :P

8

Succes , het komt vast goed hoor !

Carpe Diem !

9

monique63 schreef:

Succes , het komt vast goed hoor !

Thanks  :thumb:

10

monique63 schreef:

Het zweten van een taart ontstaat door temperatuurverschil tussen koelkast en buitenlucht . Als je de taart uit je koeling haalt zal hij dus wat gaan zweten maar dit trekt later vanzelf weg .

Voor je witte Marshmellow's ; ben je al bij Action geweest ?

Gevonden bij Candy :)

11 Laatst bewerkt door Angel24 (06-09-2012 13:42)

Zoals ik hierboven aangaf ben ik straks 1 jaar getrouwd. Nog een paar dagen en dan is het zover.

mijn schema: witte mmf staat al klaar. Vandaag wil ik roosjes maken en morgen bailey's vulling en biscuit maken. Zondag vullen en decoreren en maandag aansnijden en genieten van mijn taart  :P

Nu heb ik niet zo een grote vriezer dus kan ik mijn biscuit niet in de vriezer bewaren. Ik vroeg me af of het mogelijk is het biscuit in een afgekoelde oven (in een zak) te bewaren. Weten jullie misschien ook hoelang je een biscuit zo buiten de koeling kan bewaren? Hoelang na het aansnijden kan ik de taart nog in de koeling bewaren.

Zoveel vragen alleen omdat het pas mijn 2e taart is  :Y