1

Onderwerp: Een beetje van Wendy en een beetje van mezelf....

Afgelopen zaterdag was mijn moeder jarig en ze had gevraagd of ik een taart wilde maken. Wat maakte niet uit, als het maar iets met chocolade was....
In het boek van Wendy staat een taart die ik al een tijdje wilde maken, maar........afgelopen vrijdag kregen we nieuwe meubels en alle kookboeken waren ingepakt.
Nou, mijn planning was dus om vrijdagavond de taart te maken. Vrijdag na het werk dus meteen naar huis gegaan, eerst onze nieuwe meubels bewonderd (suuuuuper blij mee trouwens!!). Toen maar even snel naar winkelcentrum tafelzeil halen ter bescherming van de nieuwe tafel tijdens het taarten en nog wat bakspulletjes kopen.
Eenmaal terug thuis koken, opruimen en toen eindelijk kunnen beginnen met de vulling (inmiddels 7 uur). Oké, dat moet lukken.....maar, om kwart voor 8 gaat de deurbel...schoonouders die de meubels komen bewonderen en koffie drinken. NOrmaal gesproken heeeel gezellig, maar vandaag eigenlijk niet want ik zat al enigszins te stressen, moest nl een 3-laags taart worden...
Gauw koffie gezet en schoonouders de deur uitgewerkt.....bel...vriendinnetje die de meubels komt bewonderen. Om half 10 kan ik eindelijk 'echt''  beginnen.....
Tafelzeil werkt voor geen meter met uitrollen, en het weer werkte ook gruwelijk tegen!!! Alles plakte, plakte, plakte........verschrikkelijk!
Dan maar op het aanrecht, dat ging iets beter. Gelukkig had ik al bonbonnetjes gekocht, dus die hoefde ik niet meer te boetseren, dus eenmaal bekleed was het een kwestie van bonbonnetjes erop, onderrand maken en natuurlijk de kers op de top.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik was met deze taart totaal niet tevreden!!! Overal gaten die ik niet kreeg weggewerkt echt een ramp!!!

Tips en tops, altijd welkom!

O ja, alle lagen hebben als basisvulling chocoladefudge met daarop:
1. bonbonbloc stukjes
2. toffifee stukjes
3. crunchy chocola met caramel stukjes (van de ah, heeeeeerlijk!!!)

Groetjes, Tanja

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XH6RXVVC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7IILGO4K.jpg

2

Re: Een beetje van Wendy en een beetje van mezelf....

Ondanks al je frustraties is ie toch hartstikke leuk geworden. En hij klinkt heerlijk  :9  :9 ...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Oh, wat heerlijk! Je vullingen dan, niet het gestress erom heen. Die ga ik onthouden, ganache met lekkere dingen bestrooien... Goed idee!

Tieneke

Ahhhhh Stress stress stress!!! Verschrikkelijk... Maar ondanks alles echt een super mooie taart geworden!!!

Enne nog steeds blij met je meubels???

5

@ Tamara: jaaaaa super blij met onze meubels!!!!! Het lijkt wel alsof we een heel ander huis hebben ineens, heerlijk!!!! Maar begon pas echt ervan te genieten toen deze taart af was hihi  ;)