1

Onderwerp: marsepein met tylose??

Hallo,

Is het mogelijk om marsepein samen met tylose te doen om het te kunnen uitharden voor figuurtjes, bloemetjes enz.??  :rolleyes: Of is dat alleen maar mogelijk bij rolfondant??? :think:

2

Re: marsepein met tylose??

Met  tylose kun je eetbare lijm maken en fondant laten uitharden. Marsepein wordt er alleen droog van.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

3

Annemarie29 schreef:

Met  tylose kun je eetbare lijm maken en fondant laten uitharden. Marsepein wordt er alleen droog van.

Ik had al zo'n vermoeden......dacht misschien was er wel wat anders om marsepein uit te kunnen harden. Blijkbaar dus niet. :nooo Dank je voor de uitleg. :)

4

Ik maak eigelijk alles van marsepein: boetseersels, letters, rozen, enz. En als ik een boetseersel een tijdje laat staan, wordt het wel iets "steviger". Maar echt uitharden doet het niet.
Dus voor een lussenstrik of opstaande letters ofzo, kun je toch beter fondant gebruiken. :)

ik meng de marsepein ook wel eens met fondant, dan lukt een lussenstrik zelfs redelijk goed  :Y

6

Hmmmmmmm.....zo leert men toch weer wat bij. :Y 

@ Zeeuwstaartje, is het dan wel lekker, marsepein met fondant???

7

Ja hoor, dat is marsefond. Smaakt eigenlijk naar marsepein met meer eigenschappen van fondant... the best of both worlds....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

Ah zo....Dank je voor de uitleg! :)