1 Laatst bewerkt door kaatjuh (28-08-2012 15:47)

Onderwerp: Cakepops eindelijk perfect rond met supermarkt mix

Hey dames,

Na heel veel geklooi met de cakepopmaker is het eindelijk gelukt. Perfect ronde balletjes met een mix.

Ik had eerder al boerencakemeel en chococake van koopmas geprobeerd, ook gewoon de cc mix en wat recepten van dames hier. Deze ploften bij mij, liepen uit, werden niet mooi rond en de hele reutemeteut. Ik werd er moedeloos van. Ook omdat het blijkbaar bij de helft van ons wel lukt en de andere helft heeft mijn probleem... Later een recept van de amerikaans babycakes site gehaald (instructieboekje daar gedownload, staan echt veeeeel recepten in) en die werden zonder moeite perfect rond. Maar vond het teveel gedoe en de vanille vond ik niet lekker genoeg. '

Maar vanmiddag dacht ik... als ik dit nou eens probeer....

Minder vloeistof toevoegen leek me handig.
Nou dat was de truc voor mij! Perfect ronde balletjes en ZONDER!!! omdraaien ook helemaal bruin.

Dit heb ik nu gebruikt en gedaan, ga later ook nog wat andere mixen zoals citroen mascarpone proberen. Maar dit is voor mij een goed begin.

Chocoladecakemix van koopmans (inhoud 400 gr)
300 mix
100 gram boter
2 eieren
2 minuten samen op hoog mixen (dus niet de verpakking volgen)
Vullen tot helft of net erover. 4 min bakken.
Ik haalde hier 37 stuks uit

BoerencakeMeel van Koopmans (400 gr voor 2 cakes)
100 gram mix
90 tot 100 gram suiker (ligt een beetje aan je voorkeur, vond hem iets te zoet geworden met 100)
75 gram boter
75 gram ei
ev citroenrasp oid

2 min op hoog mixen, vullen iets over de helft. 4 min.
20 stuks.

Ik ben helemaal happy en hoop dat ik misschien iemand met hetzelfde probleem op weg heb geholpen.

Hier nog even een voor (mislukt) en na foto.
VOOR
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZHY4EYE-D.jpg

Met deze manier
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMJJUHDS-D.jpg

2

Re: Cakepops eindelijk perfect rond met supermarkt mix

Super, bedankt

3

Super, dat ga ik ook proberen! Hoe heb je ze in de CPmaker gedaan, gelepeld of met een spuitzak?

4

heb het beslag in een druk en sluit zakje gedaan en daar het hoekje vanaf.

5

Bedankt voor de tip.
Heb zelf ook bijna de helft niet mooi rond met andere mixen, dit ziet er veelbelovend uit  :thumb:

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Wat bedoel je met "Vullen tot helft of net erover"?

7

Mix is beetje lobbig dus je kan een bultje maken als je het erin spuit zodat de machine net iets voller is dan het kuiltje. Je moet even kijken of het met de helft al genoeg is zodat de bolletjes rond en ook bruin worden aan de bovenkant. Anders moeten ze dus net voller. Snap je

8

Nu snap ik hem..........was ondertussen al begonnen en ze zijn idd perfect!
wel vind ik ze nog steeds droog (met stroopwafelcake en de popcakemix helaas ook..........).

De paar ufo's die er vandaag uitkwamen hebben de kids al opgepeuzeld  :P

9

Ik heb een pak boerencake meegenomen, ben benieuwd.
De smaak vind ik tot nu toe alleen met cupcakemix van jamin echt lekker en niet te droog.
Hopelijk is de boerencake net zo lekker.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

10

Ik vond die van mij zeker niet droog, misschien iets minder lang erin? Weet het ook niet, zijn hier met smaak op gegeten.

Ps ik had boerencakemeel hè, geen mix. Bij mijne moest dus ook nog suiker. Als je andere hebt, probeer dan helft van boter en ei en 3 kwart van de mix.

11

Ik gebruik de mix van home made alleen water toevoegen, heb al diverse smaken geprobeerd,  lekker en niet droog, en niet onbelangrijk mooie balletjes.

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

Dan heb ik toch de verkeerde meegenomen.
Ook niet erg hoor, boeren cakeje gaat er altijd wel in.

13

JPS schreef:

Dan heb ik toch de verkeerde meegenomen.
Ook niet erg hoor, boeren cakeje gaat er altijd wel in.

Zo is het, ik vindt het gewoon makkelijk omdat er alleen maar water aan toegevoegd hoeft te worden, en het toch lekker is

Help mijn vrouw heeft een hobby

14

Ja is ook verwarrend, Koopmans heeft boerencakemeel en mix voor boerencake. Moet vast goed gaan hoor, neem gewoon de verhoudingen die ik voor de choco cake heb gebruikt. Succes!

15

Als de tijd er rijp voor is ga ik het gewoon proberen, bedankt.

16

Ik had de cakemeel, die heb ik gisteren gebruikt en dat ging super..........
Zie dat ik nu nog 3 pakken mix heb staan (laatst verkeerd door dochter gekocht die 3 kant-en-klare cakes voor school moest halen, en met de pakken terugkwam). Ik ga het daar gewoon mee proberen.

Ben foto's aan het uploaden van mijn probeersels van dit weekend.

17

vonn schreef:

Ik gebruik de mix van home made alleen water toevoegen, heb al diverse smaken geprobeerd,  lekker en niet droog, en niet onbelangrijk mooie balletjes.

Die gebruik ik ook en dat werkt  :thumb:  :thumb:
En wij vinden ze ook heerlijk, vooral de chocolademix  :9 

Groetjes!

Happy Cake Day!

18

kaatjuh schreef:

Ik vond die van mij zeker niet droog, misschien iets minder lang erin? Weet het ook niet, zijn hier met smaak op gegeten.

Ps ik had boerencakemeel hè, geen mix. Bij mijne moest dus ook nog suiker. Als je andere hebt, probeer dan helft van boter en ei en 3 kwart van de mix.

:lol:  :lol: Ik heb ook de verkeerde meegenomen. Vond het al zo gek dat jij er ook nog suiker bij deed.

Ga het toch proberen met jouw verhoudingen met zelfrijzend bakmeel.

Zou in principe ook moeten kunnen...

19

ja het is gewoon een beetje stoeien met minder boter en ei toevoegen. zou met elke andere mix moeten kunnen denk ik. Ik heb alleen deze opgegeven omdat ik deze specifieke mixen had gebruikt.

succes!

20

Ik ga het vanavond met honig mix voor boerencakemeel proberen........

21

Zo net 40 balletjes  gebakken :D  (vond 75 gram onhandig dus heb het dubbele recept gemaakt) en gaat steeds beter. Heb zelfrijzend bakmeel gebruikt en jouw verhoudingen gebruikt en wat korter gebakken.

Ik merk ook dat de manier van spuiten belangrijk is. Ik spuit het beslag in een soort torentje omhoog. dat voorkomt dat er een randje aan bakt. Ze zijn nog niet helemaal rond maar al stukken beter dan gisteren.

22

Karin09 schreef:

Ik ga het vanavond met honig mix voor boerencakemeel proberen........

Poging 1.............fail: paddestoeltjes
Poging 2.............fail: ufo's
Poging 3.............fail: saturnus! met een mooi randje tussenin......

Beslag is veel te vet, druipt tussen de cakepopmaker uit..........grrrr

Straks nieuwe poging met homemade, waar idd alleen maar water bij hoeft.........

23

he wat gek, bij mij is beslag juist mooi dik en niet vet want minder boter....

Eigenlijk moet het gewoon cakemix zijn met minder ei en boter.
Echt vervelend dat het niet lukt, ik heb zelf erg lang problemen gehad en was blij dat het eindelijk was gelukt. Vind het echt jammer dat dit blijkbaar niet voor jou lukt. Maar dat vette snap ik niet...

24

Met die uit jouw recept ging het afgelopen weekend wel goed..........zie foto's: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=204953

Nu had ik nog pakken andere mix staan........en dat is het niet........
Anders ga ik morgen naar de super voor nieuwe..........

Ik heb pas donderdagochtend om 8 uur de cakepops nodig........een stuk of 40 voor het KDV en dochterlief heeft nogal wat wensen  :lol:

25

Ow gelukkig, had je topic niet gezien. Die met choco zijn ook echt aan te raden, zitten ook stukjes chocolade in jammie