Onderwerp: Cakepops eindelijk perfect rond met supermarkt mix
Hey dames,
Na heel veel geklooi met de cakepopmaker is het eindelijk gelukt. Perfect ronde balletjes met een mix.
Ik had eerder al boerencakemeel en chococake van koopmas geprobeerd, ook gewoon de cc mix en wat recepten van dames hier. Deze ploften bij mij, liepen uit, werden niet mooi rond en de hele reutemeteut. Ik werd er moedeloos van. Ook omdat het blijkbaar bij de helft van ons wel lukt en de andere helft heeft mijn probleem... Later een recept van de amerikaans babycakes site gehaald (instructieboekje daar gedownload, staan echt veeeeel recepten in) en die werden zonder moeite perfect rond. Maar vond het teveel gedoe en de vanille vond ik niet lekker genoeg. '
Maar vanmiddag dacht ik... als ik dit nou eens probeer....
Minder vloeistof toevoegen leek me handig.
Nou dat was de truc voor mij! Perfect ronde balletjes en ZONDER!!! omdraaien ook helemaal bruin.
Dit heb ik nu gebruikt en gedaan, ga later ook nog wat andere mixen zoals citroen mascarpone proberen. Maar dit is voor mij een goed begin.
Chocoladecakemix van koopmans (inhoud 400 gr)
300 mix
100 gram boter
2 eieren
2 minuten samen op hoog mixen (dus niet de verpakking volgen)
Vullen tot helft of net erover. 4 min bakken.
Ik haalde hier 37 stuks uit
BoerencakeMeel van Koopmans (400 gr voor 2 cakes)
100 gram mix
90 tot 100 gram suiker (ligt een beetje aan je voorkeur, vond hem iets te zoet geworden met 100)
75 gram boter
75 gram ei
ev citroenrasp oid
2 min op hoog mixen, vullen iets over de helft. 4 min.
20 stuks.
Ik ben helemaal happy en hoop dat ik misschien iemand met hetzelfde probleem op weg heb geholpen.
Hier nog even een voor (mislukt) en na foto.
VOOR
Met deze manier