1

Onderwerp: een paar vraagjes

Zaterdag ga ik 3 taarten maken die zondag gegeten worden..
Wordt een drama met die temperaturen denk ik maar ja..
Even een paar vragen:

- aardbeienbavarois van de mix uit de webshop: eerst op laten stijven voor ik het op de taart doe of meteen erop doen? En is een dijkje van bc nodig? (denk het wel, vooral met deze hete temperaturen)
- Kan ik de vullingen bijvoorbeeld 'het beste in de ochtend maken en in de avond vullen?
Ik maak de volgende vullingen:
- aardbeienbavarois
- zwitserse room
- chocoladeganache
- sinaasappelbabvarois
- bonbonblocvulling

Zou ik bij de taart die gevuld wordt met aardbeienbavarois en zwitserse room ook nog een laagje jam moeten doen of is dat niet nodig? (het is voornamelijk voor kinderen)

Bedankt alvast!
Groetjes Kim

2

Re: een paar vraagjes

Alle vullingen die je beschrijft, kunnen best een paar uurtjes in de koelkast om op te stijven. Dus ik zou ze idd in de ochtend maken om 's avonds de taart mee te vullen.

Over een dijkje zijn de meningen verdeeld. Ik doe dat steeds, maar er zijn mensen die zeggen dat je gewoon kan vullen als je ver genoeg van de rand blijft. Persoonlijk zou ik het doen.

En de combinatie van aardbeienbavarois en zwitserse room hoeft voor mij niet nog een laagje jam te hebben.
Het zal wel lekker zijn, maar het hangt af van hoe hoog je taart zal zijn en of je 2 of 3 keer kan vullen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Re: een paar vraagjes

Bedankt voor je antwoord.
Eigenlijk precies zoals ik al dacht dus fijn om bevestiging te hebben.
Kan soms gewoon zo twijfelen... :rolleyes: