1

Onderwerp: Nogavulling zonder slagroom -> door botercreme?

Ik heb de vraag gekregen om een taart te maken met noga als vulling. Nu ben ik zelf niet zo van de vullingen met slagroom omdat het dan niet lang uit de koelkast mag blijven en met deze temperaturen helemaal niet.

Heeft iemand al eens stukjes noga door botercreme gedaan en dit als vulling gebruikt?

Met welke smaak is het dan te combineren (ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit noga gehad heb, dus ik weet ook niet hoe het smaakt...)?

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

2

Re: Nogavulling zonder slagroom -> door botercreme?

Nougat is een mengeling van honing en amandelen (of pistache nootjes) en smaakt dus voornamelijk zoet met notensmaak.

Ik zou het persoonlijk niet in eeng ewone botercrème doen omdat het dan erg zwaar wordt. Misschien eerder met meringue BC?

En een combinatie met een aardbeien of frambozen lijkt me erg lekker om het zoete te compenseren.

Chocolade met nougat is trouwens ook heel lekker maar dan weer erg machtig.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Re: Nogavulling zonder slagroom -> door botercreme?

nougatmousse is erg lekker met lemoncurd of abrikozenjam.... dat zou dus ook voor nougatcrème gelden.....
Er bestaat ook rood-fruitnougat, dus dat is er idd ook lekker bij :Y (4vruchtenjam ed).

Ik vind nougat heerlijk en de mousse ook :Y  Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar nougatcrème en hoe dat te maken :think:  :think:
Hopelik weet iemand het antwoord :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl