1

Onderwerp: HELP ,180 cc decoreren en bewaren en vervoeren bij 30C

Heb al 180 cc gebakken maar ze zijn niet allemaal gelijk qua volume, hoe kan ik ze netjes versieren met uitgestoken marsepein?

Wat moet ik eronder smeren en als ik daar zondag mee start(maandag afleveren) hoe bewaar ik dat met deze tempratuur?

En laatste vraag wie weet hoe ik ze netjes op school kan afleveren....waarin??

Heb echt een beetje de bibbers nu......hellup!

2

Re: HELP ,180 cc decoreren en bewaren en vervoeren bij 30C

je kan een beetje botercreme erop smeren voor het plakken en ook om de holte op te vullen.

Ik weeg altijd mijn cupcakes zodat ze er gelijkmatig uitkomen en even hoog.
Als je een kelder hebt zou ik ze daar zetten, ik heb 2 koelkasten. 1 is alleen voor drinken. Met dit weer zet ik hem nog wel eens op 1 (laagste dus) of gewoon uit en dan de spullen erin. Wel goed droogmaken de achterwand! Dan bewaar ik ze rond de 15 a 16 graden en dan krijg je niet die condens. Maar goed, die optie moet je maar  net hebben.

Afleveren kan in taartdoos (kopen bij hema of taartwinkel) of als het er niet enorm veel zijn misschien in het bakblik? Ik heb er zelf 2 dus plek voor 24 stuks.  Misschien kan je wat bij de buurvrouw vragen, toch wel erg veel mensen hebben tegenwoordig een bakblik.

Ik zou ze zelf met dit weer in elk geval niet in plastic bewaren ivm vocht.

3

ow lees net 180 stuks, idee van de bakblikken gaat over  :D

4

haha...nou in ieder geval bedankt...haha ;)

Met dit warme weer zou ik kiezen voor chocopasta (wit en melk). Ze hoeven dan niet in de koelkast. Want met 30C zou ik alles met botercreme in de koelkast stoppen!

En vervoeren in taartdozen idd  :Y

6 Laatst bewerkt door taartjesdroom (16-08-2012 13:57)

Na 1x snap je het ook wel...  :lol:

7

Zo zat ik een paar maanden geleden ook. Maar ik had wel mini's, al waren het er wel 325.... Ik zat dus ook met het vervoer naar school. Ik heb het zo opgelost.......
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=190034
Met gewone gaat het ook maar weet niet hoeveel er op 1 plaat zouden passen.....

Oh ja, mijn marsepein blijft meestal vanzelf plakken. Doe er dus geen bc oid onder.

8

Hey, dank je wel voor je reactie!
Wat heb je dat onwijs leuk gedaan met die taartdozen, en wat zagen je cc er heerlijk uit!
Maar op de foto leken het geen mini's hoor...of zag ik het fout?
Ik dacht eraan om ze in ikea onder het bed dozen te stoppen(voor je beddengoed enz.)
Moet nog wel even kijken of dat kan.
Maar denk je niet dat chocopasta ook heel dun gaat worden met deze temp?
gr. esther

9

Ik heb twee dames in berichtje antwoord gegeven...hihi...nu al een zonnesteek :cool:  maar allebei bedankt hoor dames ;)

10

fem schreef:

Hey, dank je wel voor je reactie!
Wat heb je dat onwijs leuk gedaan met die taartdozen, en wat zagen je cc er heerlijk uit!
Maar op de foto leken het geen mini's hoor...of zag ik het fout?
Ik dacht eraan om ze in ikea onder het bed dozen te stoppen(voor je beddengoed enz.)
Moet nog wel even kijken of dat kan.
Maar denk je niet dat chocopasta ook heel dun gaat worden met deze temp?
gr. esther

Het waren echte mini's  ;) . Dit zijn de mini-papiertjes van HoM. Deze zijn niet iets groter dan de andere mini-bakpapiertjes die ik tegengekomen ben.
Maar hoe vervoer je dan die bak. Of rol je 'm zo naar school?  :) . Ga je de cc's dan ook stapelen?

11 Laatst bewerkt door welliej (17-08-2012 20:00)

ik vervoer grote hoeveelheden cupcakes in een eierdoos (voor 20/30 stuks) vastgelijmd in een taartdoos (die krijg ik bij de bakker voor een euro. hier kan je redelijk wat mini cc's in kwijt. ligt een beetje aan de decoratie enzo! en de dagen dat ik zoveel cc's doe ik boodschappen van dag tot dag, zodat ik de koelkast heb voor de cc's (ja manlief komt dan 2e plek hihi)

ohja en die taartdozen vervoer ik in tassen voor pizzadozen (pizzaboer lief aankijken en omkopen met wat cc's  ;) )
liefs

12

Die ikea bak draag ik dan maar met z'n tweeen.

De kosten moeten zo laag mogelijk blijven en ik heb zelf al veel bijgelegd voor school.

Ik twijfel alleen erg over het laagje onder de marsepein, moet ik nou pasta gebruiken,botercreme of glazuur???

Wat smelt niet weg bij deze temperaturen....??

13

fem schreef:

Die ikea bak draag ik dan maar met z'n tweeen.

De kosten moeten zo laag mogelijk blijven en ik heb zelf al veel bijgelegd voor school.

Ik twijfel alleen erg over het laagje onder de marsepein, moet ik nou pasta gebruiken,botercreme of glazuur???

Wat smelt niet weg bij deze temperaturen....??

Ik heb botercreme gebruikt de 1 op 1 met deze tempraturen om onder het marsepeinen schildje te doen, dit ging goed. Ik denk met deze tempraturen alles zacht word :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl