1

Onderwerp: Ganache maken zonder koken van slagroom??

Hallo Allemaal,

Ik wilde voor morgen ganache maken maar omdat we op dit moment de keuken aan het verbouwen zijn heb ik geen kookplaat :s , nu vroeg ik me af of ik ook de slagroom in de magnetron kon opwarmen/koken. Of gaat het dan fout?
Ik baal echt want ziet er naar uit dat ik de komende weken nog niet kan koken in mn eigen huis laat staan taarten :s
Een troost,
Zodra de keuken klaar is krijg ik mn eigen taarten kamer.

Onze keuken op dit moment...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DD4DJ7O3-D.jpg

2

Re: Ganache maken zonder koken van slagroom??

Poeh, zo een paar weken zonder keuken, dat lijkt me erg onhandig!

Maar ganache kan je prima in de magnetron maken.
Je doet de chocolade in stukjes in een kom die geschikt is voor de magnetron en giet dan de geschikte hoeveelheid room over de chocolade. Even schudden zodat alle chocolade onder de room zit.
En dan in de magnetron.
Ik doe dit altijd op halve kracht, per minuut. Telkens de kom er even uithalen en wat ronddraaien om alles te mengen en weer in de magnetron. Meestal is het na 2-3 keer wel goed.

Let wel, als je de room niet laat koken, is de ganache sneller bederfelijk.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Sanha schreef:

Hallo Allemaal,

Ik wilde voor morgen ganache maken maar omdat we op dit moment de keuken aan het verbouwen zijn heb ik geen kookplaat :s , nu vroeg ik me af of ik ook de slagroom in de magnetron kon opwarmen/koken. Of gaat het dan fout?
Ik baal echt want ziet er naar uit dat ik de komende weken nog niet kan koken in mn eigen huis laat staan taarten :s
Een troost,
Zodra de keuken klaar is krijg ik mn eigen taarten kamer.

Onze keuken op dit moment...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DD4DJ7O3-D.jpg

Ziet er leuk uit  ;)! Maar nog even volhouden, dan krijg je er vast iets moois voor terug en natuurlijk een taartenkamer, luxe hoor!

4

Thanx voor de reacties, Ganache is super goed gelukt dus ga het vaker zo doen!