1 Laatst bewerkt door Carien (15-08-2012 13:22)

Onderwerp: gumpaste van SatinIce geeft andere kleuren!??!

:s
heb net Gumpaste van Satin Ice burgundy proberen te krijgen.... 't wordt een soort van knalpaars.... :(

'leuke' is dat ik al een deel roosjes klaar heb, nog iets meer paste nodig had. Nu met SI dus, andere is op, dat krijg ik dus niet in de buurt van de andere gekleurd :grr:  :x

:think: Geldt dat voor alle kleuren?
:think: Zou het nog bijkleuren?
:think: Iemand hier ook ervaring mee?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: gumpaste van SatinIce geeft andere kleuren!??!

Basis kleur gumpaste is toch wit?

paars? heb je blauw en rood erdoorheen gedaan?

Ik denk dat burgundy meer rood met bruin is.

Ik zou met een klein stukje wat proberen, doe er rood bij.
Als dat niet genoeg werkt dan oranje .

Dan moet het goed komen, succes

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

ja, de basis is gewoon wit; is een spiksplinternieuwe pot. Tot nu toe gebruikte ik zelfgemaakt of Wilton.
Ik heb er Burgundy doorgedaan, geen mengsel van blauw en rood. Hoort bordeauxrood te worden, maar was echt flink paars :s 
Ik had nog een klein restje van het andere, dat erdoor gedaan en wat burgundy-fondant en nu kleurt het aardig in de richting....  :think: vreemd hoor, nog nooit zo'n verschil in kleur tussen het potje en het resultaat gehad :nooo

Dank voor je meedenken :thumb:  Ik dacht bruin erdoor als het zo zou blijven, maar oranje is ook wel een goeje :Y

4

Dan is de kleurstof wss geen burgundy geweest, mss verkeerd gelabeld.

We denken dus in dezelfde richting, bruin oranje en rood zijn waarschijnlijk de basis kleuren van burgundy.

Als je met mengen maar bedenkt dat er teveel blauw in zit (vandaar paars) het moet dus warmer. (Pas op met tegenkleuren gebruiken daar het eind van twee tegenkleuren grijs is en dat wil je niet. :D )

succes

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

ik heb dat potje al vaker gebruikt en ook nu weer fondant ermee gekleurd, komt prima kleur uit. Vandaar dat ik het zo raar vind/vond :think:

6

weet geen oplossing, maar wel een ontzettend irritant probleem zeg. Vreemd ook dat de kleur op een ander product zo verschillend wordt....
Hoop dat het goed komt

7

Burgundy op Callebaut fondant lijkt ook voor geen meter.
Misschien ligt het dus echt aan deze kleur ?  Met andere kleuren heb ik nog nooit problemen gehad met het kleuren van marsepein of fondant.

Succes met de laatste roosjes !

8

ja, gebeurt vaker met kleurstoffen.. de gumpaste van wilton is sowieso niet echt wit maar licht geel..-achtig.. dus dat ziet er dan ook alweer anders uit..