1

Onderwerp: taart verplaatsen?

Hallo allemaal,

heb geprobeerd te zoeken naar een antwoord op mijn vraag, maar zoek vast met de verkeerde termen... Dus toch een nieuw topic geopent... Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik zet mijn taart altijd meteen op het taartkarton, liefst zodat de taart hier precies op past, soms steekt het iets uit. Dan vul ik de taart, smeer hem af en bekleed hem. Maar dan.. Hij moet dan de taartdoos in... kleine taartjes gaat meestal wel, maar de grotere doorsnedes zijn een stuk zwaarder en dan beschadig ik dus meestal de onderrand... In de doos het randje erop doen werkt wel eens, maar een taart zonder randje kan dit dus niet! Hoe doen jullie dit toch? Zonder je strakke onderkant te beschadigen?

Alvast bedankt!

2

Re: taart verplaatsen?

de hele taart op een onderplaat van mdf+pakpapier+folie vullen, afsmeren, bekleden en decoreren :Y

Wanneer je dat niet wilt een steviger karton of een cakeboard eronder doen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

er zijn speciale cakelifters van wilton, die kan je er dus zo onder schuiven. Werken op een groter karton (onder je taartkarton op maat) wil ook nog wel helpen, dan kan je hem daarna eraf schuiven in de doos. Zelf heb ik nooit dit probleem omdat ik de taart op het karton bekleed en dan de beklede taart meteen op een mdf onderplaat zet. Kan hem dus ten alle tijden makkelijk verplaatsen. Ik vind het ook handig omdat de klant met het uit de doos halen hetzelfde probleem ondervind als jij met het erin zetten. Maar dit zijn de oplossingen die ik kan bedenken voor je.
succes!

4

Carien schreef:

de hele taart op een onderplaat van mdf+pakpapier+folie vullen, afsmeren, bekleden en decoreren :Y

Yep, zo doe ik het ook. :Y

5

dank jullie voor de tips! Ligt even aan de taart of ik dan kies voor een houten onderplaat of gewoon even een extra kartonnetje eronder  :P

groetjes!

Inderdaad stevigere ondergrond en ik zorg ook altijd dat die ondergrond groter is dan de taart zelf. Zo kan hij niet beschadigen als hij bij vervoer gaat schuiven en kan de ontvanger hem makkelijk zelf uit de doos halen en ergens neerzetten.

MirandaB schreef:
Carien schreef:

Yep, zo doe ik het ook. :Y

Ik ook! :)

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten