1

Onderwerp: Zebraprint met een roze strik

Een 'snel' taartje om te trakteren op het koor . . . een zebraprint taart met een roze strik.

Helemaal strak is ie niet geworden, had ook niet veel tijd en heb tijdens het koken de taart gemaakt.

http://www.knuiman.com/images/baksels/taart-2012-anitakoor-01.JPG
http://www.knuiman.com/images/baksels/taart-2012-anitakoor-02.JPG

De taart is gevuld met Mango-Abrikozen bavarois en verse Mango ... nog nooit eerder gedaan dus ben zelf heel benieuwd hoe hij smaakt!!

groetjes Anita

2

Re: Zebraprint met een roze strik

Nou voor een tussendoor taartje vind ik hem erg goed gelukt hoor. Wou dat ik zo'n tussendoor taartje kon maken, maar daar gaat een hele planning aan vooraf...

moet toegeven . . . de strik had ik zondag al voorbereid . . . die hoefde ik slechts even op de taart te plaatsen ;-)

het bekleden ging niet helemaal naar wens en erg strak lukte het ook niet (maar goed ik was er met m'n aandacht ook niet erg bij) . . . maar het eindresultaat ziet er toch wel aardig genoeg uit.

belangrijkste vindt ik ook in dit geval de smaak . . . ga hem toch zelf aansnijden ;-)

4

ik ben ook benieuwd hoe lekker de taart was ! ? lijkt me een hele lekkere combinatie!

5

vraagje: maken jullie de strik altijd zo dik? ik had onlangs ook een strik gemaakt maar had de pasta toch wel dunner uitgerold
over de taart enkel lof! ook over de strik hoor! wat zit er eigenlijk tussen op die stokjes??? :/

Ik heb ooit 2 jaar geleden een strik gemaakt maar die was finaal mislukt . . . dit is eigenlijk mijn 1e echte strik die ook nog ergens op lijkt (ik was toen net voor het eerst bezig met taartje maken).

Durfde hem niet te dun te maken, bang dat deze zou breken.
Dit is trouwens de 2e versie . . . de 1e versie waren een aantal lussen van gebroken . . . dus bji de 2e versie de lussen wat kleiner gemaakt en niet te dun.

Ik heb tussen de strik opgerolde fondant sliertjes gemaakt . . . en op het dunne stukje speciale ijzerdraad heb ik hartjes van groot naar klein (of andersom net hoe je er naar kijkt) gemaakt . . .

Volgende keer ga ik de uitdaging aan om de strik te verfijnen, maar voor nu ben ik wel blij dat het voor het eerst goed gelukt is ;-)

thx

7

Ik vind je taart erg leuk en het is niet te zien dat het een snel taartje is, mijn taarten zien er toch anders uit als ik het even snel tijdens het eten zou maken :o
En de strik vind ik ook hartstikke leuk!

8

leuk !echt! ga dat ook zo eens proberen! hoop dat je 'koor' genoten hebben genoten  :lol:

Het koor heeft 'genoten' . . . het was de eerste keer dat ik een mango-abrikoos bavarois met verse mango als vulling gebruikt heb . . . enne moet zeggen, het was heerlijk fris ;-)

10

leuk met die zebraprint!

11

oke, weer wat bijgeleerd en genoteerd voor volgende poging! ;)