1

Onderwerp: Frosty plakken, wat doe ik fout??????

Ik heb twee taarten gemaakt met op beide een frosty print, de ene taart heet jam als bovenste laag, de ander bbr, beiden bekleed met fondant.
De frosty op de taart met bbr is heel erg gebobbeld, in de andere zitten een paar kleine bobbels.

Ik heb de frosty, het is een cirkel, aan het randje minimaal nat gemaakt en zo op de fondantgelegd, wat doe ik verkeerd????

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: Frosty plakken, wat doe ik fout??????

Volgens mij moet je de hele achterkant vochtig maken..........

Had je beide taarten in de koelkast bewaard?

3

De taarten hebben niet in de koelkast gestaan nee, en ik had ze niet helemaal nat gemaakt.....op de bruiksaanwijzing stond dat ik er geprepareerde poedersuiker voor kon gebruiken, maar weet niet wat dat is, icing wellicht?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

geprepareerde poedersuiker ook wel decoreersneeuw genoemd is pedersuiker met zetmeel die niet wegsmelt  zit vaak bij de kerststol en wordt veel in de bakkerij gebruikt

wat je ook kan doen is de achtekant insmeren met witte choc kan t geen kant op  ;)

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Bedoel je vloeibare wiite chocolade?

6

Tigrasas schreef:

Bedoel je vloeibare wiite chocolade?

gesmolten witte choc niet warmer dan 30 graden verwarmen
t makkelijkste is met steeds 10 sec en goed roeren in de magnetron

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

je bedoeld dat je met jam en banketbakkersroom hebt afgesmeerd en daaroverheen de fondant hebt gedaan?
met sommige jam kan dat, maar de banketbakkersroom is te nat.
misschien dat de fondant daardoor is gaan smelten en daardoor de frosty weer?

zelf plak ik hem vast met wat piping gel, botercreme of witte chocoladepasta.
randjes mooi afwerken met wat marsepein/fondant en klaar!

8

nee, ik heb de taarten ermee gevuld, maar bij de ene taart zat de bbr als bovenste laag, dus meer vocht er in, afsmeren doe ik altijd en alleen met 1op1 BC

gr Saskia

9

oke, dan maakt het inderdaad helemaal niet uit. ik gebruik zelf marsepein.. maar het moet natuurlijk ook gewoon lukken met fondant!

10

ik zal eens plakken met piping gel, dat heb ik toch staan, kijken hoe dat er dan uit komt te zien

11

ik plak frosty altijd met piping gel, en inderdaad de hele achterkant insmeren! Nooit problemen gehad

12

Tigrasas schreef:

nee, ik heb de taarten ermee gevuld, maar bij de ene taart zat de bbr als bovenste laag, dus meer vocht er in, afsmeren doe ik altijd en alleen met 1op1 BC

gr Saskia

en dat stop je niet in de koelkast?!

over die frosty, wij maken altijd dat hele ding vanachter vochtig en daarna plak je het op marsepein of fondant.

13

Taarten gevuld met bbr moeten wel in de koelkast.............is geen antwoord op je gestelde vraag, maar wel een tip voor de volgende keer  ;)