1

Onderwerp: Strauss steentjes in fondant

Hoe kan ik het beste straks steentjes in fondant doen?
Ik wil een topper maken van de hartjes van Edarling( daar hebben vrienden van ons elkaar leren kennen via die site ) en gaan nu 21 september trouwen en wou graag dus sie als topper maken afgezet met die steentjes,

Had al een keer geprobeerd maar zo rollen eruit ! Gewoon lijmen maar ?

Heeft iemand wat wel eesns gebruikt en heeft daar een foto van ?

2

Re: Strauss steentjes in fondant

wat bedoel je met steentjes? van die ronde zilveren parels?
met een tooltje een gaatje maken, beetje nat maken met water of eetbare lijm en dan het pareltje erin drukken.

3

ik neem aan dat je strass bedoelt? Voor zover ik weet is dat niet eetbaar, je kunt ook die eetbare suiker diamanten gebruiken lijkt me

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Bericht van hierboven heb ik gemeld bij de modjes.

Als het puur en alleen als topper gebruikt wordt kan het wellicht toch ook wel met niet-eetbare steentjes? Als je zeker weet dat het niet gegeten wordt, er worden immers ook van die strass-kettingen op taarten gebruikt toch.

Ik zou het echter alleen gebruiken mits ze niet te klein zijn. Stel er zou er toch 1 afvallen en je ziet die niet op de taart liggen, dat risico zou ik niet willen lopen.

Wat betreft het plakken, wellicht vooraf toch iets een kuiltje in het fondant maken waar het steentje in kan 'liggen' en dan gewoon met de eetbare lijm. MIsschien handig als je even een fototje plaats van de steentjes die je bedoelt...

Het zijn idd die stras steentjes die ze in kettingen verwerken !
En ik wou ze in de letters maken van hun voorzetten !

Ja ze moeten er idd niet afvallen !

Hmm bedankt voor de adviezen en jullie horen nog wel hoe het is gegaan !