Onderwerp: 10 jaar bij elkaar met veel bloemen :)

Mijn zus en haar man zijn volgende week 10 jaar bij elkaar. Omdat ze ook alle twee jarig zijn vieren ze dit vandaag.
Ik heb een taartje gemaakt waar de topper los op staat. (vond het anders zo zonde bij het aansnijden) Het taartje is gevuld met bitterkoekjescreme en amarettoroom. Hij is afgesmeerd met citroencreme.

Ik heb ook nog bijbehorende cupcakes gemaakt. Die staan op de juiste plek.

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/953d782c322bd92d045e0efde9c7ff30.jpg

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/e3d30c1f17b81ab3b7822f78828cbaed.jpg

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/87dccc332b5ec6d929c14ec531921ce6.jpg

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/242445640a13e521ac2bd24c16612fa2.jpg

Inspiratie komt van Arianne. Dank je wel!

Bedankt voor het kijken en de reacties :)

2

Re: 10 jaar bij elkaar met veel bloemen :)

Prachtig!

3

Heel mooi, prachtige bloemen!! :thumb:

4

Mooie bloemen, wat een zachte kleuren  :thumb:

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

5

Wat een veel bloemen! Wat zal je daar een werk aan gehad hebben!
Mooi hoor.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Dat heb je mooi gemaakt Paula !  :thumb:

Carpe Diem !

7

Wauw, heel erg mooi geworden.
Sjiek hoor.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

erg mooi
vulling klinkt ook lekker mag ik vragen hoe je die gemaakt hebt ?

9

Schitterend en inderdaad zoals de andere reacties hele mooie kleuren.

[Het kleine bloemetje, hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag?]

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

10

erg mooi allemaal, en inderdaad een goed idee dat ze de bloemen er af kunnen halen kunnen ze het mooi bewaren. is ook een leuk aandenken voor later

11

Jeetje wat een mooie taart! En wat een mooie bloemen! uit hoeveel lagen heb je die rozen wel niet opgebouwd?  :thumb:

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Allemaal erg bedankt voor de positieve reacties. Die bloemen waren inderdaad erg veel werk, maar gelukkig heb ik vakantie dus kon er ook voldoende tijd aan besteden:)

rozebril schreef:

erg mooi

Tuurlijk mag je dat vragen. De bitterkoekjescreme maak ik van botercrememix met een zak fijn gemaakt bitterkoekjes erdoorheen. De amarettoroom is gele room met flink wat amarettosmaak er doorheen. (flesje smaakstof zonder alcohol. Je kunt hier ook echte amaretto er doorheen doen, maar ik vind drank in de taart niet zo lekker).
Groetjes Paula

Cootje schreef:

Schitterend en inderdaad zoals de andere reacties hele mooie kleuren.

[Het kleine bloemetje, hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag?]

Het allerkleinste bloemetje heb ik met de hortensia uitsteker gemaakt. De blaadjes zo gevouwen dat ze aan elkaar zaten en het een echt bloemetje werd.
Het bloemetje met de vijf blaadjes (denk dat je die bedoeld) is eigenlijk heel simpel. Je moet een piramidevormig stulkje sugarpaste nemen. In de platte kant steek je dan een tooltje met een potloodachtige punt. Dan heb je dus een gat. Die rand knip je 4 keer in. Dan heb je 5 'blaadjes'. Deze zijn een beetje vierkant. Je moet ze dus een beetje puntig vormen. En als laatste ga je met een cocktailprikker of iets dergelijks de blaadjes een beetje uitrollen. Daarna heb ik het hartje met dust bewerkt, pareltje er in en klaar. (om ze in de juiste vorm te laten drogen heb ik knikkers onder huishoudfolie gelegd en daar de bloemetjes op zijn kop op. Hoop dat het zo duidelijk is!

angelique467 schreef:

erg mooi allemaal, en inderdaad een goed idee dat ze de bloemen er af kunnen halen kunnen ze het mooi bewaren. is ook een leuk aandenken voor later

Dat is ook zeker de voornaamste reden! Verder speelde mee dat ik nu het bloemen gedeelte rustig aan kon doen en mijn taart zo lang mogelijk koel kan laten staan. Erg  fijn met dit warme weer. En met aansnijden hadden we ook geen last van de bloemen dus dat was ook fijn .

Kaasvrouwtje schreef:

Jeetje wat een mooie taart! En wat een mooie bloemen! uit hoeveel lagen heb je die rozen wel niet opgebouwd?  :thumb:

Dank je wel:)
Die rozen bestaand geloof ik uit 5 lagen. Of waren het er zes  :think: ?

17

Paula_Wiertsema schreef:
rozebril schreef:

erg mooi

Tuurlijk mag je dat vragen. De bitterkoekjescreme maak ik van botercrememix met een zak fijn gemaakt bitterkoekjes erdoorheen. De amarettoroom is gele room met flink wat amarettosmaak er doorheen. (flesje smaakstof zonder alcohol. Je kunt hier ook echte amaretto er doorheen doen, maar ik vind drank in de taart niet zo lekker).
Groetjes Paula

dankje wel
zou je daar dan ook de patidess amaretto voor kunnen gebruiken

rozebril schreef:
Paula_Wiertsema schreef:
rozebril schreef:

erg mooi

Groetjes Paula

dankje wel
zou je daar dan ook de patidess amaretto voor kunnen gebruiken

Weet ik niet. Heb nog nooit patidess gebruikt...

Wauw! Die bloemen zijn echt super! En gefeliciteerd!