1 Laatst bewerkt door Carin (18-02-2008 21:32)

Onderwerp: Vraag aan Koekjesfee (of anderen): koekjes decoreren

Ik heb voor mijn dochter toverstafjes gemaakt die dienen als uitnodiging voor haar partijtje. Daarop heb ik de namen van haar vriendinnetjes geschreven met icing. Mijn dochter vind ze geweldig :)... maar mama niet :s.

Ik heb na het bekleden van het koekje, de contouren gespoten met spuitmondje 3. Dat was geen probleem, hoewel ik daar nog wel even verder op mag oefenen :D, en nummer 2 netter was geweest.

Dan... de namen schrijven... oef... ik had de icing al een stuk verder verdund. Maar als ik spuitmondje 1 gebruikte kringelde de icing bij het spuiten naar boven om mijn spuitmondje heen. Met spuitmondje 2 ging het wel goed, maar ik vind het niet zo mooi. Buiten het feit dat het schrijven met icing ook nog enige (lees: veel :lol:) oefening vereist.
De letters zijn nu dus te dik naar mijn zin, en de namen nemen teveel ruimte in, waardoor ik voor sommige namen te weinig ruimte had.

Gelukkig kun je w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Vraag aan Koekjesfee (of anderen): koekjes decoreren

Van icing heb ik geen verstand..maar na dit gelezen te hebben ben ik zo blij dat ik Rachelle dr stafjes met de tappits heb gedaan,ik heb zo ie zo geen goede relatie met icing :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Als je icing om je spuitmondje heen krult is ie toch nog te stevig geweest denk ik.

4

Sorry dat ik hier even een vraag stel maar ik wil dit ook maken volgende week voor de chrece .... weet iemand of ik hier fotos van kan vinden ...en recept???

Alvast bedankt!

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

5

Mijn foto's volgen nog. En ik bak altijd mijn koekjes volgens het recept van Saskia, No Fail Sugar Cookies.

En de tappits... daar heb ik over gedacht. Maar voor volgende week heb ik 29 koekjes met naam (en een trommel vol zonder naam) nodig en dat vind ik wat veel voor tappits, dan ben ik een hele avond bezig. En met icing schrijf je het er z

Groetjes, Carin

6

Ik denk dat je toch even moet gaan oefenen met icing spuiten! Gewoon op een bakplaat ofzo een beetje rommelen. Het is denk ik toch het beste als je er zelf een beetje gevoel voor krijgt... Het blijft lastig uitleggen hoe dik of dun?? Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit... (helaas)

Maar volgens mij was je icing toch nog te dik voor het lijntjes spuiten. En hoe dunner je spuitmondje hoe vastere hand moet je hebben, is mijn ervaring. Dat schrijven uit de losse hand vind ik ook nog steeds lastig!

Succes en we zien ze wel verschijnen (qua foto's dan)!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Als je met een kleine spuitmond wilt schrijven is het belangrijk dat je icing heel glad is. Dus volstrekt geen piep kleine klontjes of wat dan ook. Laat je icing op je werkblad vloeien en ga er met een spatel over heen. Daardoor kun je zelfs de kleinste korreltjes zien. Daarna schep je het met je spatel in je spuitzakje.
Ook zijn spuitmondjes heel gevoelig als je ze schoonmaakt of zelfs maar met het puntje op de tafel tikt. Het spuitmondje kan hierdoor vervormen, wat je soms met het blote oog niet kunt zien. Maar daardoor kun je wel de krinkeltjes tijdens het spuiten krijgen. Oervervelend!!

groetjes Francisca

8

Ik werk altijd alleen maar met nummer 2 voor de koekjes.
1 vind ik zelf te dun en laat u niet noodzakelijkerwijs meer letters er op krijgen.
De icing zal net te dik zijn geweest.
Met namen op een koekje ben je nu wel eenmaal beperkt; soms is het dan handiger een kaartje er aan te hangen. En misschien de naam van de jarige op het koekje ?
(of is het al voorbij ondertussen ? )

9

Ik begrijp dat je je koekjes met fondant had bekleed?
Wat je dan kan doen is de letters met zo'n stempelsetje (of Wilton als je dat hebt) erin drukken en daar met icing overheen gaan, dan heb je in ieder geval even grote, gelijkmatige letters, maar kost wel weer wat meer tijd...

Mijn website: Presentaart

10

karentje schreef:

Ik werk altijd alleen maar met nummer 2 voor de koekjes.
1 vind ik zelf te dun en laat u niet noodzakelijkerwijs meer letters er op krijgen.
De icing zal net te dik zijn geweest.
Met namen op een koekje ben je nu wel eenmaal beperkt; soms is het dan handiger een kaartje er aan te hangen. En misschien de naam van de jarige op het koekje ?
(of is het al voorbij ondertussen ? )

Nee het is nog niet geweest. De 1e 10 (de uitnodigingen) heb ik gemaakt, maar de volgende 29 (de traktaties) moeten nog.
Ik ga gewoon met nr 2 aan de gang. Als jij dat ook doet, zal dat vast het beste zijn. Jij hebt daar tenslotte veel ervaring mee.
Bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Carin

11

mascha schreef:

Ik begrijp dat je je koekjes met fondant had bekleed?
Wat je dan kan doen is de letters met zo'n stempelsetje (of Wilton als je dat hebt) erin drukken en daar met icing overheen gaan, dan heb je in ieder geval even grote, gelijkmatige letters, maar kost wel weer wat meer tijd...

Ik bekleed de koekjes met marsepein en daarop decoreer ik ze verder met icing.
Die stempeltjes is wellicht ook een idee, alleen schrijf je daarmee gelijk w

Groetjes, Carin