1

Onderwerp: Welke kleur achtergrond voor bloemetjes cupcakes?

Ik heb donker en licht paarse en donker en licht roze bloemetjes en wil daar morgen wat cupcakes mee versieren. De bloemetjes zijn al hard en bol en ik heb ook roosjes, dus zal ze wel moeten vast zetten met botercreme? Nu heb ik geen zin om verschillende kleuren botercreme te maken, dus welke kleur zal ik gebruiken voor alle achtergronden? Ik heb donker groene blaadjes, dus misschien licht groen?

Ik wil dus eerst een rondje licht groene fondant over de cupcakes doen en dan de bloemen vast zetten met licht groene botercreme, zodat de botercreme niet zo afsteekt.

2

Re: Welke kleur achtergrond voor bloemetjes cupcakes?

Waarom zet je ze niet met eetbare lijm vast, ik weet niet of botercreme voldoende uithard, weet wel dat royal icing dat wel doet.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

ik zou het met eetbare lijm of royal icing doen, misschien (als je het echt stevig wilt) piping gel.

groetjes, Vivian

Eetbare lijm is ook erg dun toch, net als water? Het gaat me erom dat ik de roosjes e.d. mooi neer kan zetten. Omdat ze al droog zijn kan ik ze moeilijk meer leuk tegen elkaar aan zetten. Ik dacht, als ik ze in een dotje botercreme druk kan ik ze wat beter positioneren.

5

Dan neem je een dotje royal icing op kleur

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

6

Ik zet alles vast met een beetje water.. Werkt altijd perfect.. Ook bij gedroogde bloemen etc. Anders zou ik gaan voor een klein beetje neutraalkleurige icing. Dan weet je zeker dat het goed vastzit! :Y

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten