1

Onderwerp: bakvorm verhogen

Ik heb een vierkante 20 cm cakepan. Denk ongeveer cm of 7 hoog.
Ik bak heerlijke luchtige kapsels. Maar op de randen komt hij niet zoveel meer boven de pan uit. In het midden wel schitterend.
Kan ik de pan op de een of andere manier verhogen ?
Heb wel eens iets gelezen over bakpapier of zo ?
Heb een combi magnetron met hete lucht oven.

2

Re: bakvorm verhogen

Ja met bakpapier kan je het verhogen, de bakpan licht insprayen of invetten en dan bakpapier ertegen aanplakken  :D

Succes ermee  :thumb:

3

en moet het bakpapier tot onderaan ?
en hoe hoog kun je hem dan maken hihihi ?

4

Ja ik zou het hele bakblik bedekken met bakpapier en hoe hoog, uhm geen idee  :o  ik denk dat je moet kijken naar de hoogte van je combi magnetron.

5 Laatst bewerkt door djehr (06-04-2013 11:22)

dit is voor een ronde vorm, maar vierkant werkt hetzelfde.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7TBTRG3.jpg

In verband met stevigheid de bakvorm met maximaal 40 - 50% verhogen. Dus voor jouw bakvorm van 7 cm hoog zou ik hem verhogen tot 10 cm...

Gewoon een lange strook van 10 cm afknippen en tegen je ingevette bakvorm plakken.

6

:think: . Ik neem aan dat je dezelfde hoeveelheid beslag gaat gebruiken? Misschien begrijp ik het niet helemaal maar je kunt de randen nog zoveel verhogen, maar dan moet er ook meer beslag in. Ik smeer mijn beslag tegen de rand omhoog, zeker in de hoeken, zodat ik in het midden een kuil krijg. Mijn biscuit is redelijk gelijk.

Ik doe de stroken altijd eerst dubbele breedte en dan vouwen en dan pas in de vorm doen. De rand is dan steviger en dat is fijner met het bakken

8

ElsGroeneweg schreef:

Ik doe de stroken altijd eerst dubbele breedte en dan vouwen en dan pas in de vorm doen. De rand is dan steviger en dat is fijner met het bakken

Els, hoe bedoel je dat precies: "........fijner met het bakken" ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)