1

Onderwerp: royal icing en poedersuiker

ik was gisteren bij een kook winkel en ik vroeg naar een grotere zak poedersuiker. dat verkochten ze niet voor het taarten bakken, maar ik kon volgens haar prima royal icing gebruiken ipv poedersuiker voor alle recepten.

aangezien ik nog nooit met royal icing gewerkt heb, heb ik dit zo mee genomen op haar woord. thuis de zak eens bestudeerd en er zit ook eiwit poeder in zag ik. kan ik dit dan nog steeds gebruiken voor recepten waarin poedersuiker gebruikt wordt?

ik wil vandaag eens gaan proberen cupcakes te versieren en alle recepten voor de toppings die ik gevonden heb (welke ik uit wil gaan proberen), gaan uit van poedersuiker, komt dit wel goed?

2

Re: royal icing en poedersuiker

Oh nee, je bent echt verkeerd geinformeerd.
Royal icing is toch echt iets heel anders dan poedersuiker, die beide kan je niet zomaar met elkaar/door elkaar vervangen.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Inderdaad niet echt goede info  :nooo
Je moet de zak royal icing zien als 'voorgemaakte' icing, dus als je de instructies van de zak volgt maak je gewoon royal icing. Het is geen poeder suiker vervanger of iets dergelijks.
Als je toppings gaat maken hoef je dus niet het recept te volgen wat je hebt maar dus gewoon de royal icing aanmaken en deze als topping gebruiken.

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

4

daar was ik al bang voor........` :/

ik wilde een topping maken met oa roomboter er door, kan ik dit wel icm de royal icing gebruiken? nee toch? moet nog maar eens flink snuffelen denk ik. ik kom voor morgen niet meer in een kookwinkel en ik vind het niet echt te doen met allemaal van die busjes uit de supermarkt. oh potjan.....

anders toch maar met de rolfondant bezig   :think:

5

Normaal gesproken zijn royal icing en vet geen vrienden  :think:
Probeer het anders gewoon even uit met een kleine hoeveelheid ?

En ik weet niet of je een stevige keukenmachine hebt of koffiemolen, anders daarin suiker zo fijn mogelijk proberen te maken?  :think:

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

6

Zo te horen wil je botercreme maken? Volgens mij is het in dat geval niet zo'n punt om RI-poeder te gebruiken: het voornaamste verschil is dat er eiwitpoeder doorheen zit en dat kan in de botercreme helemaalg een kwaad, lijkt me ( In Meringue Botercreme doe je het juist expres ;) )

Gewoon eerst met een kleinere hoeveelheid uitproberen, volgens mij komt dat helemaal goed! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

ik ga eens proberen vanavond!
in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken!

8

de meringue botercreme is trouwens inderdaad wel een idee.
wil de cakes zelf met wat jam vullen en mss de creme nog een citroenaroma geven om het niet te zoet te laten worden.