1

Onderwerp: Wat een geklooi!!!

Hallo allemaal,

gisteren drie kleine taartjes gemaakt van 7 cm hoog en in een kegelvormpje toelopend met platte bovenkant.... Zeg maar een omgekeerde muffin (onderkant boven en bovenkant strak afgesneden). uitgehold, gevuld met lemoncurd, afgesmeerd met botercreme+beetje roomkaas (alleen boter vind ik niet zo lekker)...

En toen begon het drama: tot halverwege naar beneden werd de marsepein mooi glad bedekt... en toen allemaal vouwen en scheuren! uiteindelijk heb ik de marsepein eraf gehaald, wat dikker uitgerold en nog een keer geprobeerd - ok geen scheuren de 2e keer maar die VOUWEN!!

Word er helemaal gek van, krijg taartjes die meer hoog dan breed zijn (dus een soort langwerpige omhoog) gewoon niet netjes bekleed! Iemand tips? Of is het gewoon onmogelijk om een 'hoog' taartje te bekleden? Met lagere varianten nooit problemen...  :s

Dank!

Groetjes Babycakes

2

Re: Wat een geklooi!!!

ja, is gewoon errug lastig :Y  :s  :rolleyes:  :grr: enzenz

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

misschien je fondant/marsepein wat dikker houden dan je gewend bent.
Dat doe ik meestal.
en vooral veel te veel nemen, zodat de zijkanten van je fondant ruim over je werkblad liggen en nog niet tegen de taart aan komen.
Maar idd, het is een stuk lastiger ja!
succes

I may not be perfect, but i'm always me

4

Wat je eventueel zou kunnen doen (want het is idd super lastig  :Y  :s  :grr:  :x  :grr: ) is eerst een lange rechte lap uitrollen en precies op hoogte van je taartje snijden, in jou geval 7 cm, en dit wikkel je om de zijkant van je taartje. Naadje kun je bijna wegwerken.
Vervolgens snij je een cirkel uit met de juiste diameter en leg je het er als dekseltje bovenop.
Nadeel is dat je daar ook een naadje ziet natuurlijk maar in sommige gevallen met decoratie weg te werken of juist te accentueren.
Een sliertje overheen, met een crimper een randje maken, parelrandje etc.
Keuze waar je naadje komt (bovenop of aan de zijkant) hangt af van je decoratie. Als je b.v. een crimper gebruikt om de rand af te werken zou ik de diameter van je deksel zo meten dat je de bekleding van de zijkant meerekent.
Kun je me nog volgen...? :s

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Hoi hoi,

Oh gelukkig, ik ben niet gek - het is echt lastig!

Sandra, dank voor de tip - dat is met een randje piping ofzo natuurlijk prima weg te werken! Gaan we doen, de volgende keer...

maar ik denk dat de volgende taart een 'normaal' formaat krijgt, waardoor mijn vriend niet bang is om met me te praten aan eht eind van de avond, omdat ik UREN gefrustreerd in de keuken heb gestaan en mijn humeur ver beneden nul ligt....  :o

Bedankt!

6

:think:  zo'n leuke hobby......... taarten.....  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Carien schreef:

:think:  zo'n leuke hobby......... taarten.....  ;)

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :+  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :+  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :+  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :+  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
De stress en humeur momenten zijn ook zo herkenbaar hahahaha

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)