1

Onderwerp: Hartjes e.d. op draadjes

Weer een vraag hoor. Ik zie sommige taarten met hartjes of sterretjes o.i.d. op draadjes. Alsof het vuurwerk is zeg maar dat uit de taart komt. Wat voor draad gebruik je hiervoor? En kun je dat zo in je taart steken? Gaat dat niet verzakken en je fondant verpesten?

2 Laatst bewerkt door christine (07-08-2012 22:26)

Re: Hartjes e.d. op draadjes

Je maakt je figuurtje en steekt dat op een ijzerdraad. Vervolgens vul je een rietje met fondant en dat steek je in je biscuit. Daarna het ijzerdraadje in dat rietje steken.

Dankjewel. Ik dacht al dat anders het ijzer draadje zou gaan verzakken en je fondant zou verpesten. Moe je nog speciaal ijzer draad gebruiken of kun je van de doe het zelf zaak gebruiken?

4 Laatst bewerkt door christine (07-08-2012 22:38)

Ik heb die van een gewone doe het zelf zaak gebruikt. Ik weet of de andere misschien andere ijzerdraad gebruiken.

Ik heb ook al gelezen dat sommige dit gebruiken ipv de rietjes

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -1518.html

5

als je zoekt op floral wire in de shop vind je ijzerdraad wat voedselveilig is

alettasbakery.nl

waternimpf schreef:

als je zoekt op floral wire in de shop vind je ijzerdraad wat voedselveilig is

Ik zou het ook op floral wire niet opeten ;)

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

7

Hier zijn de figuurtje op die ijzerdraad ook gewoon decoratief gebruikt hoor, ze werden niet opgegeten ...