Onderwerp: Wat te doen met plakkerige fondant?
Normaal gesproken gebruik in fondant van FunCakes. Gewoon de witte en die kleur ik dan zelf. Ik heb hier nooit moeite mee. Heerlijk om mee te werken. De restjes bewaar ik in zakjes in een koektrommel en hoewel ze altijd wat hard aanvoelen kan ik na een beetje kneden weer prima mooie dingen hier mee maken.
Nu kreeg ik afgelopen zondag vrij kort dag nog verjaardagsvisite voor mijn zoontje en ik wilde even snel cupcakes maken. Ik had alleen bijna geen fondant meer, dus even snel iets gehaald bij de Xenos. Ja, ik weet het Xenos, maar hier in de buurt zit nu eenmaal niks beters.
Wat een troep zeg! Plakkerige meuk. Veel dunner dan de FunCakes fondant. Het was maar goed dat het om kleine stukjes ging, want een hele taart bekleden zie ik me hier niet mee doen. Lettertjes gingen helemaal moeilijk, want die vervormden gewoon bij het oppakken al.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen met deze fondant. Weg gooien of kan ik hem ook 1 op 1 ofzo mengen met goede fondant voor cupcakes en decoratie? Of kan ik er bijvoorbeeld poedersuiker aan toevoegen zodat hij wat steviger wordt?